Sektori

Sektor za opće pravne poslove, ljudske potencijale te organizacijske i europske poslove

- Služba za opće pravne, organizacijske i europske poslove
- Služba za ljudske potencijale

Sektor za proračun, financije, isplate trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu

- Služba za proračun i financije
- Služba za isplate trajnih prava i informatizaciju
- Služba za javnu nabavu i praćenje ugovornih obveza

Služba za sigurnosne poslove, zaštitu na radu i opće poslove




-

Sektor za opće pravne poslove, ljudske potencijale te organizacijske i europske poslove


OSNOVNI PODACI

Sektor za opće pravne poslove, ljudske potencijale te organizacijske i europske poslove izrađuje prijedlog plana rada Ministarstva na temelju nacrta planova rada upravnih organizacija u sastavu Ministarstva; koordinira kampanje u cilju usklađivanja pravnih propisa iz svih područja koja su u nadležnosti Ministarstva, te sukladno tome inicira i predlaže izmjene i donošenje zakona i drugih propisa u skladu s propisima Europske unije.

Sektor obavlja stručne poslove dajući stručna mišljenja na nacrte zakona i drugih propisa iz djelokruga drugih ministarstava i drugih tijela državne uprave te koordinira izradu propisa iz nadležnosti Ministarstva; daje stručno mišljenje o ugovorima i sporazumima dostavljenim ministru na potpis; izrađuje odgovore na zastupnička pitanja, te očitovanja za tijela javne vlasti u svim predmetima koji nisu u nadležnosti drugih uprava u sastavu Ministarstva.

Sektor obavlja stručne poslove vezane za davanje preporuka za prijam u hrvatsko državljanstvo hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima obitelji smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata te poslove vezane za ostvarivanje njegovatelja na mirovinsko i zdravstveno osiguranje.

Sektor obavlja stručne poslove vezane za izradu strategija i mjera za upravljanje ljudskim potencijalima, planiranja zapošljavanja, izrade i provođenja plana i programa stručnog usavršavanja i osposobljavanja, praćenja razvoja ljudskih potencijala; izrade i provođenja plana napredovanja ljudskih potencijala; provođenje postupka odabira kandidata za državnu službu, pružanje stručne pomoći u postupku dogovaranja radnih planova, kontrole i ocjenjivanja rada i učinkovitosti; obavlja upravne poslove vezane za prijam, raspored, premještaj i prestanak službe državnih službenika, statusna prava državnih službenika i prava iz kolektivnog ugovora, godišnje odmore, plaćene i neplaćene dopuste, poslove vezane za povrede službene dužnosti; postupanje po pravnim lijekovima u predmetima vezanim za prava službenika; obavlja stručne poslove vezane za radnopravni status namještenika; vodi propisane evidencije i osobne očevidnike i izdaje potvrde iz tih evidencija.

Sektor utvrđuje rizike, uzimajući u obzir definirane ciljeve, procjenjuje učinak i vjerojatnost rizika, postupa po rizicima, prati ih i izvješćuje o njima voditelja za FMC u Ministarstvu, te obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.
Sektor za opće pravne poslove, ljudske potencijale te organizacijske i europske poslove u svom sastavu ima dvije službe:

- Služba za opće pravne, organizacijske i europske poslove
- Služba za ljudske potencijale.




-

Služba za opće pravne, organizacijske i europske poslove



OSNOVNI PODACI

Služba za opće pravne, organizacijske i europske poslove obavlja stručne poslove dajući stručna mišljenja na nacrte zakona i drugih propisa iz djelokruga drugih ministarstava i drugih tijela državne uprave te koordinira izradu propisa iz nadležnosti Ministarstva; daje stručno mišljenje o ugovorima i sporazumima dostavljenim ministru na potpis; izrađuje odgovore na zastupnička pitanja, te očitovanja za tijela javne vlasti u svim predmetima koji nisu u nadležnosti drugih uprava u sastavu Ministarstva.

Služba sudjeluje u izradi prijedloga plana rada Ministarstva na temelju nacrta planova rada upravnih organizacija u sastavu Ministarstva.

Služba obavlja stručne poslove vezane za davanje preporuka za prijam u hrvatsko državljanstvo hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima obitelji smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata te poslove vezane za ostvarivanje njegovatelja na mirovinsko i zdravstveno osiguranje.

Odgovara na predstavke fizičkih i pravnih osoba u svim predmetima koji nisu u nadležnosti drugih uprava u sastavu Ministarstva.

Služba koordinira kampanje u cilju usklađivanja pravnih propisa iz svih područja koja su u nadležnosti Ministarstva, te sukladno tome inicira i predlaže izmjene i donošenje zakona i drugih propisa u skladu s propisima Europske unije; Služba prati i koordinira procedure za provedbu postupka savjetovanja sa dionicima zainteresirane javnosti u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata iz nadležnosti Ministarstva.

Služba obavlja stručne poslove vezane uz predlaganje i pro¬ved¬bu tehničke i razvojne pomoći koju Europska unija daje Republici Hrvatskoj u dijelu koji se odnosi na nadležnost Ministarstva kao i kampanje vezane za sudjelovanje u radu odgovarajućih međunarodnih tijela i inicijative u vezi sa suradnjom u regiji.

Služba obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Zanimljivi linkovi

- Ministarstvo vanjskih i europskih poslova




-

Služba za ljudske potencijale



OSNOVNI PODACI

Služba za ljudske potencijale obavlja stručne poslove vezane za provođenje strategija i mjera za upravljanje ljudskim potencijalima, plana zapošljavanja, plana i programa stručnog usavršavanja i osposobljavanja, praćenja razvoja ljudskih potencijala; izrade i provođenja plana napredovanja ljudskih potencijala; provođenje postupka odabira kandidata za državnu službu, uvođenja u posao i praćenja probnog rada; pružanje stručne pomoći u postupku dogovaranja radnih planova, kontrole i ocjenjivanja rada i učinkovitosti; obavlja upravne poslove vezane za prijam, raspored, premještaj i prestanak službe državnih službenika, statusna prava državnih službenika i prava iz kolektivnog ugovora, godišnje odmore, plaćene i neplaćene dopuste, poslove vezane za povrede službene dužnosti; postupanje po pravnim lijekovima u predmetima vezanim za prava službenika; obavlja stručne poslove vezane za radnopravni status namještenika; vodi propisane evidencije i osobne očevidnike i izdaje potvrde iz tih evidencija.

Služba obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Kontakt:

Strategije i pravni propisi

- Strategija razvoja ljudskih potencijala u državnoj službi 2010. – 2013.
- Zakon o državnim službenicima NN 92/05, NN 107/07, NN 27/08, NN 49/11, NN 150/11
- Pravilnik o oblicima, načinima i uvjetima ostalih programa izobrazbe državnih službenika i namještenika Ministarstva branitelja

Pravni izvori i literatura za polaganje državnog stručnog ispita

- ZANIMLJIVI LINKOVI

- Ministarstvo uprave




-

Sektor za proračun, financije, isplate trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu



OSNOVNI PODACI

Sektor za proračun, financije, isplate trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu obavlja stručne poslove koji se odnose na: analitičko-planske, obračunske, računovodstveno-knjigovodstvene, informatičke i poslove nabave svih roba, radova i usluga za potrebe Ministarstva.

Sektor obavlja poslove vezane uz državni proračun i financiranje Ministarstva, kao što su prijedlog financijskog plana Ministarstva, preraspodjele i izmjene financijskog plana i propisana financijska izvješća; obavlja poslove proračunskog računovodstva i koordinira izvršenje proračunskih rashoda putem državne riznice; obavlja poslove platnog prometa; priprema isplate korisnicima prava temeljem zahtjeva prvostupanjskih tijela i drugih nadležnih službi; obračunava i isplaćuje plaće i naknade, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz svog djelokruga rada.

Sektor koordinira izradu Strateškog plana Ministarstva, koordinira poslove vezane za razvoj financijskog upravljanja, vodi interne evidencije o troškovima i mjestima nastanka troška, te uspostavlja sustav izvješćivanja u svrhu učinkovitog upravljanja proračunskim sredstvima po programima. Sektor izrađuje pisane interne akte (upute/naputke) kojima se uređuju poslovi iz proračunskog ciklusa.

Sektor nadzire tekuće održavanje informatičke opreme te održava operativni i mrežni sustav Ministarstva; obrađuje podatke za isplatu trajnih prava i priprema mjesečne datoteke za isplatu prema poslovnim bankama; razmjenjuje i obrađuje podatke sa drugim tijelima državne uprave, radi na izradi i implementaciji novih korisničkih programa i njihovo integriranje u informatički sustav Ministarstva, radi izvještaje po posebnim zahtjevima korisnika, priprema podatke za objavljivanje na Internetu.

Sektor vodi brigu o sigurnosti informatičkog sustava te procjenjuje i upravlja rizicima vezanim uz informatički sustav.

Sektor obavlja poslove nabave svih roba, radova i usluga za potrebe ustrojstvenih jedinica Ministarstva što obuhvaća nabavu tzv. bagatelne vrijednosti kao i provođenje postupaka javne nabave; priprema podloge i daje prijedlog za izradu Financijskog plana Ministarstva u okviru svog djelokruga rada; prikuplja i objedinjuje iskaze potreba ustrojstvenih jedinica Ministarstva te sukladno njima izrađuje Plan nabave Ministarstva; priprema i izrađuje ugovore i okvirne sporazume iz područja javne nabave; kontrolira i prati izvršavanje ugovornih obveza iz svog djelokruga rada; koordinira suradnju sa središnjim tijelom državne uprave zaduženim za poslove središnje javne nabave; daje stručna mišljenja na prijedloge propisa iz područja javne nabave; izrađuje popis poslovnih procesa, njihov opis i procjenu rizika iz svog djelokruga rada, te sudjeluje u procesu uspostave unutarnjih kontrola u Ministarstvu i ažuriranju dokumentacije vezane uz knjigu poslovnih procesa i registar rizika.

Sektor obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Sektor za proračun, financije, isplate trajnih prava, informatizaciju i javnu nabavu u svom sastavu ima tri službe:

- Služba za proračun i financije;
- Služba za isplate trajnih prava i informatizaciju;
- Služba za javnu nabavu i praćenje ugovornih obveza.

KORISNI LINKOVI

Naputak o stvaranju ugovornih obveza Ministarstva iz područja javne nabave

Naputak o izvršavanju Financijskog plana Ministarstva branitelja

Naputak o planiranju i izradi Financijskog plana Ministarstva branitelja

Naputak o načinu izrade Plana nabave Ministarstva branitelja

Naputak o postupku upućivanja djelatnika na službeno putovanje u zemlji




-

Služba za proračun i financije



OSNOVNI PODACI

Služba za proračun i financije obavlja stručne poslove koji se odnose na: analitičko-planske, obračunske, računovodstveno-knjigovodstvene, unutarnje kontrole, koordinacijske, normativno pravne, operativne i druge poslove vezane uz državni proračun i financiranje Ministarstva.

Služba izrađuje prijedlog financijskog plana Ministarstva, izrađuje godišnji i mjesečne planove, izrađuje propisana financijska izvješća, na temelju dostavljenih naloga za plaćanje provodi prethodnu kontrolu namjenskog trošenja proračunskih sredstava u okviru odobrenih proračunom, koordinira izvršenje proračunskih rashoda putem državne riznice i obavlja poslove platnog prometa, obavlja poslove proračunskog računovodstva i poslove vođenja pomoćnih analitičkih knjigovodstvenih evidencija, priprema isplate korisnicima prava temeljem zahtjeva prvostupanjskih tijela i drugih nadležnih službi, obračun i isplatu plaća i naknada, sudjeluje u izradi nacrta prijedloga zakona i drugih propisa iz svog djelokruga rada, vodi brigu o čuvanju knjigovodstvenih isprava i materijalno-financijske dokumentacije.

Služba koordinira izradu Strateškog plana Ministarstva, kao i izvješćivanja o ostvarenim pokazateljima iz Strateškog plana.

U okviru svog djelokruga, Služba koordinira poslove vezane za razvoj financijskog upravljanja, vodi interne evidencije o troškovima i mjestima nastanka troška, te uspostavlja sustav izvješćivanja u svrhu učinkovitog upravljanja proračunskim sredstvima po programima.

Služba sudjeluje u razvoju sustava prethodnih i naknadnih kontrola u procesima planiranja, realizacije i praćenja realizacije proračunskih sredstava.

Služba izrađuje pisane interne akte (upute/naputke) kojima se uređuju poslovi iz proračunskog ciklusa kao što su planiranje, izrada financijskih planova, obrada i kolanje dokumentacije, priprema izvješća, nabava i ugovaranja i sl.

Služba obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Strategije i pravni propisi

- Godišnji plan rada Ministarstva branitelja za 2014. godinu
- Strateški plan Ministarstva branitelja za razdoblje od 2015. - 2017. godine
- Strateški plan Ministarstva branitelja za razdoblje od 2014.- 2016. godine
- Strategija upravljanja rizicima Ministarstva branitelja
- Smjernice upravljanja rizicima Ministarstva branitelja
- Godišnji plan rada Ministarstva branitelja za 2013. godinu
- Zakon o proračunu NN 87/08
- Pravilnik o proračunskom računovodstvu i računskom planu NN 114/10, NN 31/11
- Zakon o sustavu unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru NN 141/06
- Kolektivni ugovor za državne službenike i namještenike NN 87/08
- Zakon o fiskalnoj odgovornosti NN 139/2010
- Uredba o sastavljanju i predaji izjave o fiskalnoj odgovornosti i izvještaja o primjeni fiskalnih pravila NN 78/11

- Prilog 1a - Izjava o fiskalnoj odgovornosti

- Prilog 1b - Izjava o fiskalnoj odgovornosti

- Prilog 2 - Upitnik o fiskalnoj odgovornosti

- Prilog 3 - Plan otklanjanja slabosti i nepravilnosti

- Prilog 4 - Izvješće o otklonjenim slabostima i nepravilnostima

- Prilog 5 - Mišljenje o otklonjenim slabostima i nepravilnostima

- Obračun zateznih kamata
- Upute o uplatnim računima za povrat isplaćenih ne pripadajućih novčanih prava




-

Služba za isplate trajnih prava i informatizaciju



OSNOVNI PODACI

Služba za isplate trajnih prava i informatizaciju nadzire tekuće održavanje informatičke opreme, premješta informatičku opremu pri internoj preraspodjeli, surađuje sa servisom informatičke opreme, kreira sistemske podatke potrebne za omogućavanje rada u mreži (korisnička imena, zaporke, dozvole i slično), održava operativni i mrežni sustav Ministarstva, obučava službenike i namještenike glede uvođenja novoinstalirane opreme i programa, instalira operativne sustave i aplikativni softver na servere i radne stanice, upravlja logičkim i upravljačkim kontrolama pristupa koji se sastoji od procesa upravljanja korisničkim pristupom, pregleda korisničkog pristupa, upravljanja privilegiranim pravima pristupa, sigurnosnih postavki i kontrole mrežnog pristupa; upravlja pričuvnom pohranom informatičkih podataka; administrira postojeće baze podataka, održava i unapređuje postojeće korisničke programe.

Radi na izradi i implementaciji novih korisničkih programa i njihovo integriranje u informatički sustav Ministarstva, radi izvještaje po posebnim zahtjevima korisnika, razmjenjuje i obrađuje podatke sa drugim tijelima državne uprave, priprema podatke za objavljivanje na internetu.

Obrađuje podatke za isplatu trajnih prava, priprema mjesečne datoteke za isplatu istih prema poslovnim bankama, vrši sva potrebna knjiženja u financijsko knjigovodstvo, izrađuje redovita mjesečna, periodična izviješća, kao i po potrebi posebna izvješća na zahtjev korisnika, obrađuje i podatke vezane uz isplatu trajnih prava dobivene od drugih tijela državne uprave i prosljeđuje ih korisnicima pri lokalnim tijelima državne uprave. Surađuje sa poslovnim bankama vezano za ispravljanje pogrešnih podataka korisnika trajnih prava bitnih za tekuću isplatu.

Služba vodi brigu o sigurnosti informatičkog sustava; evidentira i nadgleda sistemske zapise; planira odgovore na incidente i upravlja incidentima te procjenjuje i upravlja rizicima vezanim uz informatički sustav.

Služba obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.




-

Služba za javnu nabavu i praćenje ugovornih obveza



OSNOVNI PODACI

Služba za javnu nabavu i praćenje ugovornih obveza obavlja poslove nabave svih roba, radova i usluga za potrebe ustrojstvenih jedinica Ministarstva što obuhvaća nabavu tzv. bagatelne vrijednosti kao i provođenje postupaka javne nabave; definira predmete nabave te postupke i načine nabave za pojedini predmet nabave sukladno propisima iz područja javne nabave; samostalno ili u suradnji s odgovarajućim stručnim službama i/ili vanjskim surad¬nicima priprema tehničke specifikacije predmeta nabave iz svoje nadležnosti; izrađuje dokumentacije za nadmetanje u postupcima javne nabave, sve druge propisane akte i priprema obrasce objave za Elektronički oglasnik javne nabave; daje tehničku i stručnu podršku ovlaštenim predstavnicima naručitelja koji sudjeluju u postupcima javne nabave; priprema podloge i daje prijedlog za izradu Financijskog plana Ministarstva u okviru svog djelokruga rada; prikuplja i objedinjuje iskaze potreba ustrojstvenih jedinica Ministarstva te sukladno njima izrađuje Plan nabave Ministarstva; vrši kontrolu da se nabava odvija sukladno Planu nabave u pogledu zadanih okvira financijskih sredstava i namjene istih; priprema i izrađuje ugovore i okvirne sporazume iz područja javne nabave; kontrolira i prati izvršavanje ugovornih obveza iz svog djelokruga rada; vrši kontrolu ispostavljenih računa iz svog djelokruga rada te ih dostavlja na plaćanje nadležnoj ustrojstvenoj jedinici Ministarstva; vodi evidencije o nabavama tzv. bagatelne vrijednosti i ugovorima zaključenim temeljem provedenih postupaka javne nabave sukladno propisima iz područja javne nabave; priprema godišnje izvješće o javnoj nabavi putem Elektroničkog oglasnika javne nabave; sudjeluje u izradi i redovitom ažuriranju Registra ugovora o javnoj nabavi i okvirnih sporazuma koji se javno objavljuje na web stranici Ministarstva; koordinira suradnju sa središnjim tijelom državne uprave zaduženim za poslove središnje javne nabave; utvrđuje i analizira potrebe Ministarstva po svim nabavnim kategorijama središnje javne nabave temeljem kojih priprema očitovanja na traženje središnjeg tijela državne uprave zaduženog za poslove središnje javne nabave; provodi procedure ugovaranja definirane okvirnim sporazumima koje sklapa tijelo državne uprave zaduženo za poslove središnje javne nabave; vodi evidencije i priprema izvješća o izvršenju ugovora središnje javne nabave; daje stručna mišljenja na prijedloge propisa iz područja javne nabave; izrađuje popis poslovnih procesa, njihov opis i procjenu rizika iz svog djelokruga rada, te sudjeluje u procesu uspostave unutarnjih kontrola u Ministarstvu i ažuriranju dokumentacije vezane uz knjigu poslovnih procesa i registar rizika.

Služba obavlja i druge poslove koji su mu stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Kontakt:

Strategije i pravni propisi

- Strategija razvoja sustava javne nabave u Republici Hrvatskoj
- Zakon o javnoj nabavi NN 90/11
- Zakon o Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave NN 21/10](http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_02_21_525.html )

ZANIMLJIVI LINKOVI

- [Državni ured za središnji javnu nabavu

- Portal javne nabave
- Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave




-

Služba za sigurnosne poslove, zaštitu na radu i opće poslove



OSNOVNI PODACI

Služba za sigurnosne poslove, zaštitu na radu i opće poslove obavlja poslove u vezi s provedbom zakona i podzakonskih propisa iz područja obrane, sigurnosti i zaštite; prati stanje civilnih obrambenih priprema te u suradnji s Ministarstvom obrane predlaže i donosi vlastite provedbene propise i akte; obavlja poslove iz područja tajnosti podataka i informacijske sigurnosti; predlaže, donosi i primjenjuje vlastite provedbene propise i akte kojima se utvrđuju mjere i standardi informacijske sigurnosti iz područja sigurnosne provjere, fizičke sigurnosti, sigurnosti podataka, sigurnosti informacijskog sustava i sigurnosti poslovne suradnje; provodi interni nadzor nad primjenom mjera i standarda informacijske sigurnosti u svim ustrojstvenim jedinicama Ministarstva koje postupaju s klasificiranim i neklasificiranim podacima; obavlja poslove sigurnosnog informiranja osoba koje postupaju s klasificiranim podacima; obavlja sigurnosne poslove koji se odnose na cjelovitu zaštitu osoba, imovine i objekata Ministarstva te s tim u vezi priprema procedure i predlaže određene sigurnosne mjere; obavlja stručne poslove organizacije i provedbe zaštite na radu sukladno Zakonu o zaštiti na radu i podzakonskim propisima; provodi mjere zaštite zdravlja na radu; u suradnji s ovlaštenom tvrtkom koja vrši usluge vezane uz obavljanje stručnih poslova iz područja zaštite na radu donosi vlastite provedbene propise i akte; provodi programe osposobljavanja službenika i namještenika za rad na siguran način; ispitivanja sredstava rada i načina upotrebe osobnih zaštitnih sredstava i opreme; vrši nadzor nad provođenjem i poštivanjem propisanih postupaka iz područja zaštite na radu; obavlja stručne poslove uređivanja i provođenja poslova iz područja uredskog poslovanja te donosi provedbene propise i akte važne za rad Ministarstva; obavlja stručne i administrativne poslove koji se odnose na pisarnicu, odnosno prijam i dostavu pošte; razvrstavanje akata na predmete upravnog postupka i ostale akte; raspoređivanje akata prema unutarnjim ustrojstvenim jedinicama i dostavljanje istih u rad; otprema, razvodi i arhivira registraturnu građu koja nastaje radom Ministarstva; obavlja stručne i tehničke poslove u svezi s upotrebom voznog parka i osiguravanjem prijevoza za službene potrebe; obavlja poslove dostave pošte koja zahtijeva osobnu dostavu i hitnu dostavu za područje županije te obavlja druge opće, tehničke i pomoćne poslove.

Služba za sigurnosne poslove, zaštitu na radu i opće poslove izrađuje nacrte i daje mišljenja na prijedloge zakona i drugih propisa iz djelokruga rada službe.

Služba utvrđuje rizike, uzimajući u obzir definirane ciljeve, procjenjuje učinak i vjerojatnost rizika, postupa po rizicima, prati ih i izvješćuje o njima voditelja za FMC u Ministarstvu te obavlja i druge poslove koji su joj stavljeni u nadležnost posebnim zakonom ili drugim propisima.

Pravni propisi

Uredba o uredskom poslovanju NN 07/09.

Dokumenti