Javni poziv za Mjeru potpore projektima zadruga
Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja
Ministarstvo branitelja
objavljuje
JAVNI POZIV
Za Mjeru potpore projektima zadruga hrvatskih branitelja
Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih braniteljai djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja
I.
Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (Zaključak Vlade Republike Hrvatske Klasa: 131-01/12-01/01, Urbroj: 5030106-12-1 od 12. travnja 2012. godine), a u cilju pružanja potpore za finalizaciju zadružnog proizvoda, nabavku strojeva, opreme ili zemljišta kojim se proširuje postojeća djelatnost ili razvija novi projekt zadruge koja je svojim dosadašnjim poslovanjem pokazala uspješnost i profitabilnost, objavljuje se ovaj javni poziv.
II.
Za potporu mogu kandidirati zadruge hrvatskih branitelja koje su registrirale svoju djelatnost na području Republike Hrvatske, imaju najmanje deset (10) članova, od čega šest (6) članova s utvrđenim statusom hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, te koje ispunjavaju slijedeće uvjete:
- korisnice Mjere poticanja osnivanja zadruga hrvatskih branitelja Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece poginulih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja kojima je proteklo razdoblje od najmanje 24 mjeseca od dana isplate poticaja za osnivanje zadruge te su sredstva namjenski utrošile i vraćeno im je sredstvo osiguranja (bianco mjenica). Iznimno, zadruga može zahtjev po ovom javnom pozivu podnijeti i prije isteka od 24 mjeseca od dana isplate poticaja za osnivanje, ukoliko je namjenski utrošila isplaćena sredstva, a Ugovor o korištenju novčane potpore za osnivanje zadruga hrvatskih branitelja potpisala najkasnije do 3. listopada 2010. godine,
- uspješnost i profitabilnost u dosadašnjem poslovanju te pozitivno poslovanje u razdoblju od najmanje 12 mjeseci prije podnošenja zahtjeva,
- izvršene ugovorne obveze sukladno Ugovoru o korištenju novčane potpore za osnivanje zadruga hrvatskih branitelja, dostavljena tromjesečna izvješća o načinu korištenja dodijeljenih sredstava s analizom stanja i prijedlozima za nastavak djelovanja (uz račune i kupoprodajne ugovore iz kojih je razvidan utrošak sredstava te potvrde banke o stanju računa na dan sastavljanja izvješća) sukladno članku 4. Ugovora o korištenju novčane potpore za osnivanje zadruga hrvatskih branitelja,
- podmirene sve obveze prema državi od strane tražitelja potpore (porezi, doprinosi i svi drugi oblici dugovanja)
- održivi i razvojni poslovni plan, s uključenim opisom načina proširenja postojeće djelatnosti zadruge ili razvoja novog projekta zadruge - u poslovnom planu potrebno je navesti točnu namjenu sredstava
- imaju mogućnost dodatnog povećanja broja zadrugara-hrvatskih branitelja ili djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja.
Osobe s višestrukim članstvom u više zadruga neće se uračunavati u broj zadrugara-hrvatskih branitelja potrebnih za ispunjenje uvjeta iz ove točke.
Za potporu ne mogu kandidirati zadruge koje su Mjeru potpore projektima zadruga hrvatskih branitelja koristile u razdoblju od 2008. do 2011. godine, niti one kojima je korištenje Mjere odobreno po prvom javnom pozivu u 2012. godini.
Podnositelj ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.
III.
Potpune zahtjeve koji ispunjavaju formalne uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa, koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju ispunjavanja uvjeta iz prethodne točke, poslovnog plana i rezultata izvida na terenu.
Izvide će vršiti referalni centri za zadruge branitelja i to samo onih zadruga koje zadovolje formalne uvjete iz ovog javnog poziva.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz navedenu u ovom javnom pozivu.
IV.
Novčana potpora u ukupnom iznosu do najviše 100.000,00 kuna može biti odobrena za finalizaciju zadružnog proizvoda, nabavku strojeva, opreme ili zemljišta kojim se proširuje postojeća djelatnost ili razvija novi projekt zadruge, jednokratna je i nepovratna ukoliko se utroši namjenski i u skladu s dostavljenim poslovnim planom temeljem kojeg se traži potpora.
Iznimno, zadruge koje su certificirane za ekološku proizvodnju mogu ostvariti 20% veći iznos potpore, koji tada iznosi 120.000,00 kuna.
Zadruge hrvatskih branitelja koje sredstva ne utroše namjenski dužne su ih vratiti Ministarstvu uz zakonsku zateznu kamatu.
V.
U Državnom proračunu za 2012. godinu osigurana su sredstva za pozitivno rješavanje 5 do 6 zahtjeva zaprimljenih po ovom Javnom pozivu. Ukoliko će veći broj zahtjeva ispunjavati uvjete za odobravanje, prednost će imati slijedećim redoslijedom zadruge koje su certificirane za ekološku proizvodnju, koje ulažu u jedinstveni zadružni proizvod, koje su pokazale veću uspješnost i profitabilnost u dosadašnjem poslovanju, zadruge s većim povećanjem broja članova - hrvatskih branitelja odnosno djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja te zadruge čije projekte Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa ocijeni uspješnijima i učinkovitijima.
VI.
Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6. Svi tražitelji sredstava trebaju dostaviti sljedeću dokumentaciju:
OPĆA DOKUMENTACIJA - obvezna za sve zadruge
1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine i izjavu podnositelja zahtjeva da je spreman platiti razliku do punog iznosa troškova finalizacije zadružnog proizvoda, kupnje strojeva, opreme, zemljišta i drugo - ukoliko isti prelaze iznos naveden u točki IV ovog javnog poziva (izjave su sastavni dio obrasca zahtjeva, stranica 6),
2. POPIS ČLANOVA ZADRUGE s naznačenim mjestom i datumom sastavljanja, ovjeren pečatom zadruge te potpisan od strane upravitelja,
3. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA
*ZA ČLANOVE ZADRUGE - HRVATSKE BRANITELJE*: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;
*ZA ČLANOVE ZADRUGE - DJECU SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA*: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),
4. POSLOVNI PLAN I PROGRAM ZADRUGE za 2012. godinu - obvezno navesti: opći podaci o zadruzi i članovima zadruge (prethodna radna iskustva zadrugara, znanja i vještine koje posjeduju a od presudne su važnosti za rad zadruge, kratak opis dosadašnjih aktivnosti, posjedovanje strojeva, opreme, zemljišta i drugog potrebog za kvalitetan rad zadruge), planirane aktivnosti u tekućoj godini, planirane aktivnosti za iduću godinu, detaljan opis načina proširenja postojeće djelatnosti zadruge ili razvoja novog projekta zadruge, potrebna ulaganja za ostvarenje poslovnog plana, osigurana sredstva i izvori financiranja (bez poticajnih sredstava za koje se podnosi zahtjev), plan utroška sredstava, podaci o posjedovanju potvrda kvalitete i certifikata, ostali podaci važni za donošenje odluke o mogućnosti korištenja potpore (značajniji uspjesi zadruge, sudjelovanje na sajmovima i drugim aktivnostima, promocija zadružnih proizvoda i usluga i slično),
5. UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU UPRAVITELJA ZADRUGE (original, ne stariji od šest mjeseci),
FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA " obvezna za sve zadruge
[start=6]
6. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O PLAĆENIM POREZIMA I DOPRINOSIMA (original, ne stariji od 15 dana),
7. PRESLIKA GODIŠNJEG FINANCIJSKOG IZVJEŠÄ†A ZA 2011. GODINU (predanog Registru godišnjih financijskih izvješća, ovjerena od strane Financijske agencije) koji mora obavezno sadržavati bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke koji su sastavni dio GFI-a,
8. PRIJAVA POREZA NA DOBIT KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA ZA 2011. GODINU, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave,
9. PODACI O BONITETU (BON 1, izdan od strane Financijske agencije) I SOLVENTNOSTI (BON2/SOL2, izdan od strane poslovne banke) (originali, ne stariji od 30 dana),
10. DOKAZ O PODMIRIVANJU TROŠKOVA REALIZACIJE PROJEKTA
a) račune odnosno kupoprodajne ugovore za strojeve, opremu, zemljište i drugo " ukoliko je zadruga iste kupila tijekom 2011. ili u 2012. godini (original ili ovjerena preslika) te dokaz o podmirenju priloženog računa odnosno kupoprodajnog ugovora ili
b) predračun za kupnju strojeva, opreme, zemljišta i drugog izdan od strane ovlaštene osobe " ukoliko zadruga planira kupnju istog po odobravanju sredstava temeljem javnog poziva (original),
11. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA,
DOKUMENTACIJA O EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI " za zadruge koje ju posjeduju
[start=12]
12. RJEŠENJE O UPISU U UPISNIK SUBJEKATA U EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE (preslika)
13. VAŽEĆA POTVRDNICA (CERTIFIKAT) izdana od strane ovlaštenog kontrolnog tijela.
VII.
Zadruge koje su Ministarstvu dostavile potpunu dokumentaciju po prethodnom javnom pozivu (u razdoblju od 7. svibnja do 5. lipnja 2012.) obvezne su, ukoliko žele kandidirati za poticaj po ovom javnom pozivu, Ministarstvu dostaviti popunjen obrazac zahtjeva i popis članova zadruge sa statusom hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (ovjeren pečatom zadruge i potpisom upravitelja), poslovni plan i program zadruge za 2012. i 2013. godinu te financijsku dokumentaciju navedenu pod točkama 6. i 9. ovog javnog poziva. U slučaju bilo kakvih promjena u odnosu na prethodni zahtjev (promjena upravitelja, naziva, sjedišta, djelatnosti zadruge, broja članova i sl.) podnositelji su navedeno dužni dokazati odgovarajućom dokumentacijom sukladno točki VI ovog Javnog poziva.
VIII.
Za zadruge koje su dostavile potpunu dokumentaciju po Javnom pozivu u razdoblju od 7. svibnja do 5. lipnja 2012. godine, a nisu postupile sukladno točki VII ovog Javnog poziva smatrat će se da su odustale od zahtjeva za Mjeru potpore projektima zadruga hrvatskih branitelja u 2012. godini.
IX.
Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete kao i zahtjevi koji nisu u skladu s prijavnim obrascem, te prijave zadruga koje nisu izvršile svoje ugovorne obveze sukladno Ugovoru o korištenju novčane potpore za osnivanje zadruga hrvatskih branitelja neće se razmatrati te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.
X.
Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze sa zadrugom - korisnicom potpore.
XI.
Zadruga koja zahtjevu prilaže predračun za kupnju strojeva, opreme ili zemljišta dužna je, u slučaju pozitivnog rješavanja zahtjeva, prije potpisivanja ugovora dostaviti Ministarstvu branitelja sredstvo osiguranja (zadužnicu).
Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Zadruga (korisnik) je dužna Ministarstvu dostaviti dokaz o namjenskom utrošku potpore ostvarene po ovom Javnom pozivu te podnositi pisana izvješća o načinu poslovanja zadruge s analizom stanja i prijedlozima za nastavak djelovanja svaka tri mjeseca kroz razdoblje od godine dana od dana isplate sredstava.
Namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška, te Povjerenstvo za kontrolu namjenskog utroška sredstava. Po pozitivnom mišljenju, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti uz zakonske zatezne kamate.
XII.
Javni poziv ostaje otvoren do 31. listopada 2012. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2012. godine.
XIII.
Prijavni obrazac kao i sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na web stranici www.branitelji.hr te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć stradalnicima iz Domovinskog rata.
KLASA: 102-02/12-0003/1
URBROJ: 522-03/1-2-12-82
U Zagrebu, 1. listopada 2012.
Priloženi dokumenti
- prijavni obrazac
- Popis korisnika Mjere potpore projektima zadrugaPopis korisnika Mjere potpore projektima zadruga