Javni poziv za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja

Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje



JAVNI POZIV



Za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti

Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja

i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I



Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (Zaključak Vlade Republike Hrvatske Klasa: 131-01/12-01/01, Urbroj: 5030106-12-1 od 12. travnja 2012. godine, NN 43/12), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore poslodavcima koji zapošljavaju navedene osobe, objavljuje se ovaj javni poziv.

II


Ciljnu skupinu čine nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata i nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

III


Za potporu se mogu kandidirati obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva u sustavu PDV-a, mala trgovačka društva do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu državljana Republike Hrvatske i druge pravne osobe do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu čije je sjedište na području Republike Hrvatske, koji su registrirani i započeli s radom najkasnije u siječnju 2012. godine, a ujedno imaju podmirene sve obveze prema državi (porezi, doprinosi i svi drugi oblici dugovanja). U obzir se uzimaju poslodavci koji otvaraju radna mjesta i oni koji su već zaposlili osobe iz ciljne skupine nakon 22. svibnja 2012. godine.
Iznimno, za potporu mogu kandidirati poslodavci koji su koristili Mjeru potpore pojedinačnim poslovnim projektima iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja od 2004. do 2007. godine, kao i poslodavci koji su koristili Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti za zapošljavanje ukupno tri osobe iz ciljne skupine u razdoblju od 2008. do 2010. godine, ukoliko su opravdali namjenski utrošak i ispunili sve prethodno preuzete ugovorne obveze, a potpora može biti tražena za onoliko osoba za koliko je namjenski utrošak opravdan i za koliko su preuzete ugovorne obveze ispunjene, uz uvjet da je osoba za koju je potpora prethodno korištena još uvijek u radnom odnosu kod poslodavca-tražitelja potpore ili ukoliko dokaže da ugovor o radu nije prestao otkazom ili odlukom nadležnog suda.
Podnositelj ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

IV


Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene održivosti poslovnog plana i plana zapošljavanja kao najvažnijih kriterija za procjenu.
Sukladno procjeni poslovnog plana i plana zapošljavanja, Stručni tim može poslodavcu odobriti manji broj potpora od traženih.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz onu propisanu ovim Javnim pozivom.

V


(1) Novčana potpora iznosi 45.000,00 kuna po zaposlenoj osobi iz ciljne skupine. Ukupan iznos isplaćen poduzetniku ne može prelaziti 135.000,00 kuna, a može se ostvariti jednokratno (zapošljavanjem tri osobe u istoj godini), odnosno u dva ili tri navrata (2+1, 1+2 ili 1+1+1), uz dokaz o namjenskom utrošku ranije isplaćenih sredstava.
(2) Poslodavac može iznimno koristiti jednu potporu za zapošljavanje dvije osobe na istom radnom mjestu, uz uvjet da osobe zajedno moraju raditi u punom radnom vremenu 40 sati tjedno. U tom slučaju potpora za dijeljeno radno mjesto iznosi 60.000,00 kuna. Osobe trebaju biti iz iste razine obrazovanja, a radni sati za nepuno radno vrijeme moraju biti definirani u omjeru 50:50, odnosno 20 radnih sati tjedno po zaposlenoj osobi. Poslodavac je dužan osigurati razliku sredstava do iznosa isplate minimalne naknade za nepuno radno vrijeme.

VI


U Državnom proračunu za 2013. godinu osigurana su sredstva za pozitivno rješavanje 23 do 70 zahtjeva, čime će se po ovom javnom pozivu poduprijeti zapošljavanje 23 do 70 osoba iz ciljne skupine.
Ukoliko će uvjete za odobravanje zahtjeva za korištenje poticajnih sredstava ispunjavati veći broj podnositelja zahtjeva, prednost će imati:

1. podnositelji zahtjeva (vlasnici obrta i nositelji obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava) koji su ujedno i hrvatski branitelji ili djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja,

2. podnositelji koji uz traženu potporu namjeravaju investirati i vlastita sredstva najmanje u iznosu tražene potpore i to mogu dokazati,

3. podnositelji s otoka, područja od posebne državne skrbi i područja s visokom stopom nezaposlenosti (uz ispunjavanje osnovnih uvjeta).

VII


Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici s naznakom "Javni poziv za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti". Tražitelj sredstava dužan je dostaviti slijedeću dokumentaciju:

OPĆA DOKUMENTACIJA



1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva),
2. PLAN ZAPOŠLJAVANJA (koji je sastavni dio obrasca - plan zapošljavanja obvezno mora sadržavati opis radnog mjesta za svakog djelatnika za kojeg se traži potpora za zapošljavanje, a dodatno, u slučaju kada se traži potpora za dijeljeno radno mjesto obvezno je navesti i obrazloženje razloga zapošljavanja osoba iz ciljne skupine na taj način),
3. POSLOVNI PLAN S PLANOM UTROŠKA SREDSTAVA,
4. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI
(ovisno o vrsti djelatnosti):

OBRT

- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom ili bez dana početka rada),

TRGOVAČKO DRUŠTVO

- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,
- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,

OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO

- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),
- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a, za obavljanje drugog oblika djelatnosti:
- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela.

[start=5]

5. IZLIST IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE broj evidencije 117 (iz kojeg je vidljivo razdoblje zaposlenja pojedinog djelatnika kod poslodavca, kao i ukupni broj zaposlenika poslodavca od dana registracije djelatnosti),
6. UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU PODNOSITELJA ZAHTJEVA (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine),
7. PRESLIKA DOMOVNICE (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine),
8. IZLIST RADNOG STAŽA IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE (broj evidencije 133) za osobu iz ciljne skupine za čije se zapošljavanje traži potpora,
9. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA

ZA HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;

ZA DIJETE SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),
10. DOKAZ O STATUSU hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, ukoliko je podnositelj zahtjeva (poslodavac) osoba iz navedene skupine,

FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA



[start=11]

11. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA,
12. DOKUMENTACIJA O PRETHODNOM POSLOVANJU

- za OBRT i OPG:

PRIJAVA POREZA NA DOHODAK ZA 2012. GODINU, S PREGLEDOM POSLOVNIH PRIMITAKA I IZDATAKA, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave (obzirom na datumom ograničenu obvezu dostave, ovaj dokument moguće je iznimno dostaviti naknadno, a najkasnije do 10. ožujka 2013. godine " u suprotnom smatrat će se da dokumentacija dostavljena uz zahtjev nije potpuna),

- za TRGOVAČKA DRUŠTVA:

PRIJAVA POREZA NA DOBIT ZA 2011. GODINU KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA preslika, ovjerena od strane Porezne uprave, TE TROMJESEČNI FINANCIJSKI IZVJEŠTAJ PODUZETNIKA za razdoblje od 1. siječnja do 30. rujna 2012. godine (TFI-POD), preslika, ovjerena od strane FINA-e

[start=13]

13. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA,

VIII


Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti ne mogu koristiti:

1. poslodavci koji sezonski zapošljavaju radnike,

2. poduzeća čiji su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i državne institucije te poslodavci koji sredstva za rad i plaće radnika osiguravaju iz Državnog proračuna Republike Hrvatske,

3. poslodavci koji su koristili Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti za zapošljavanje ukupno tri osobe iz ciljne skupine u razdoblju od 2010. do 2012. godine,

4. poslodavci koji zapošljavaju osobe koje su bile u vlasničkoj ili upravljačkoj strukturi tvrtke koja traži njihovo zapošljavanje kroz korištenje ove mjere, u razdoblju od dvije godine od datuma istupanja iz vlasničke ili upravljačke strukture,

5. vlasnici, odnosno odgovorne osobe djelatnosti za vlastito zapošljavanje,

6. zadruge " korisnice Mjere potpore radu zadruga hrvatskih branitelja koje su novčanu potporu kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja ostvarile u istoj godini u kojoj traže novčanu potporu kroz Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti,

7. korisnici mjera iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja kojima nisu istekle prethodno preuzete ugovorne obveze, kao i oni koji nisu dokazali namjenski utrošak sredstava po prethodno odobrenim mjerama,

8. poslodavci koji ranije koristili potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine Programa, a u međuvremenu su promijenili oblik ili naziv djelatnosti, pri čemu je iz dokumentacije razvidno da se radi o istom poslodavcu istog predmeta poslovanja,

9. poslodavci kojima je od strane nadležne Porezne uprave evidentiran dug po osnovi javnih davanja, neovisno o iznosu duga.

IX


Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X


Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore.

XI


Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti isplatom poticaja za proširenje postojeće djelatnosti je 24 mjeseca, a provjera se vrši uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška te Povjerenstvo za kontrolu namjenskog utroška sredstava. Po pozitivnom mišljenju, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti uz zakonske zatezne kamate.

XII


Javni poziv ostaje otvoren do 19. veljače 2013. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2013. godine.

XIII


Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na web stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.

Klasa:102-02/13-0003/1

Urbroj: 522-03/1-2-13-13

Zagreb, 21. siječnja 2013. godine

Zahtjev za korištenje poticajne Mjere potpore za proširenje postojeće djelatnosti


Popis korisnika