Javni poziv za Mjeru samozapošljavanja Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja

Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje



JAVNI POZIV

za Mjeru samozapošljavanja Programa stručnog osposobljavanja

i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I



Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja za razdoblje od 2014. do 2017. godine (Zaključak Vlade RH Klasa: 022-03/14-07/82, Urbroj: 50301-09/06-14-2 od 19. ožujka 2014. godine, NN 38/14), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore u svrhu samozapošljavanja, objavljuje se ovaj javni poziv.

II



Ciljnu skupinu čine nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata te nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

III



Za potporu se mogu kandidirati osobe iz ciljne skupine koje su bile nezaposlene najmanje 30 dana u trenutku podnošenja zahtjeva ili prije početka uplaćivanja doprinosa za mirovinsko osiguranje ukoliko je isto započelo nakon 18. lipnja 2013. godine (za nositelje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava), odnosno najmanje 30 dana prije osnivanja i registracije djelatnosti (za druge oblike djelatnosti), a djelatnost je osnovana i registrirana nakon 18. lipnja 2013. godine (bez obzira radi li se o djelatnosti u mirovanju ili aktivnoj djelatnosti) te koje ujedno nisu koristile potporu za samozapošljavanje Ministarstvo branitelja, odnosno ranije Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti ili Ministarstva hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

IV



Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene kvalitete i održivosti poslovnog plana.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz navedenu u ovom javnom pozivu.

V



Novčana potpora iznosi 40.000,00 kuna, a isplaćuje se dvokratno: prvi dio u iznosu 20.000,00 kuna po odobravanju zahtjeva, a drugi dio u iznosu 20.000,00 kuna po dostavi izvješća o namjenskom utrošku prvog dijela s računom ili kupoprodajnim ugovorom za strojeve, opremu ili drugo, sukladno poslovnom planu temeljem kojeg je potpora odobrena. Osobe koje navedeno izvješće ne dostave u roku od 60 dana od isplate poticaja ili sredstva utroše nenamjenski dužne su ih vratiti Ministarstvu na način reguliran Ugovorom.

VI



Sukladno odredbama Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore, te Uredbe Komisije (EU) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore u poljoprivrednom sektoru, potpora ostvarena kroz Mjeru samozapošljavanja po ovom Programu predstavlja potporu male vrijednosti (de minimis potporu) te je Ministarstvo prilikom dodjele potpora iz Programa dužno u potpunosti se pridržavati odredbi propisanih u uredbama Europske komisije o de minimis potporama, budući da je područje državnih potpora jedno od područja koje je u isključivoj nadležnosti Europske komisije.
Sukladno uredbama Europske komisije, u postupku zaprimanja zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja, Ministarstvo branitelja će od svakog potencijalnog korisnika zatražiti podatke o iznosima do sada primljenih državnih potpora i potpora male vrijednosti koje je korisnik zaprimio tijekom tekuće godine kao i tijekom prethodne dvije fiskalne godine, neovisno o vrsti i razini davatelja potpora (ministarstva, agencije, zavodi, fondovi, županije, gradovi, općine i sl.), kako ne bi došlo do prekomjerne dodjele državne potpore, odnosno potpore male vrijednosti što bi bilo u suprotnosti s navedenim Uredbama.

VII



Podnositeljima zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja koji zahtjev za potporu podnose temeljem pokretanja obrta ili trgovačkog društva sredstva mogu biti odobrena jedino temeljem Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore pri čemu je isključena mogućnost korištenja potpore male vrijednosti (de minimis potpore) za troškove primarne poljoprivredne proizvodnje (dakle, potpora u ovom obliku ne može biti korištena za troškove primarne poljoprivredne proizvodnje).
Prema navedenoj Uredbi, potporom male vrijednosti (de minimis potporom) smatra se svaka potpora pojedinom poduzetniku, čiji ukupni iznos ne prelazi 200.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan dodjele, u razdoblju od tri fiskalne godine, pri čemu ukupna potpora male vrijednosti koja se dodjeljuje bilo kojem pojedinom poduzetniku u sektoru cestovnog prometa ne smije prelaziti 100.000,00 eura tijekom bilo kojeg razdoblja od tri fiskalne godine te se ne smije koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
Ukoliko se korištenje potpore za samozapošljavanje traži temeljem registriranog obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, sredstva potpore nije moguće ostvariti sukladno pravilima Uredbe navedene u ovoj točki.

VIII



Podnositeljima zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja koji zahtjev za potporu podnose temeljem registriranog obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva sredstva mogu biti odobrena jedino za troškove primarne poljoprivredne proizvodnje, sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore u poljoprivrednom sektoru.
Prema navedenoj Uredbi, potporom male vrijednosti (de minimis potporom) smatra se svaka potpora pojedinom poduzetniku koji se bavi primarnom proizvodnjom poljoprivrednih proizvoda, čiji ukupni iznos ne prelazi 15.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan dodjele, u razdoblju od tri fiskalne godine.
Ukoliko se korištenje potpore za samozapošljavanje traži temeljem registriranog obrta, trgovačkog društva ili druge samostalne profesionalne djelatnosti (koja nije OPG), sredstva potpore nije moguće ostvariti sukladno pravilima Uredbe navedene u ovoj točki.

IX



Razdoblje od tri fiskalne godine podrazumijeva trogodišnje razdoblje koje se ocjenjuje na pomičnoj osnovi tako da se pri svakoj novoj dodjeli de minimis potpore uzme u obzir ukupan iznos de minimis potpora dodijeljenih u predmetnoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine.

X



Prihvatljivim troškovima korištenja potpore kroz Mjeru samozapošljavanja smatraju se troškovi nastali nakon dana objave Javnog poziva (12. svibnja 2014. godine), sukladno poslovnom planu i planu utroška sredstava navedenih u obrascu zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja.
Prihvatljivim troškovima za podnositelje zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja koji zahtjev za potporu podnose temeljem pokretanja obrta ili trgovačkog društva i kojima sredstva mogu biti odobrena jedino temeljem Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore smatraju se stvarni troškovi potrebni za ostvarivanje poslovnog plana podnositelja zahtjeva poput npr. nabavke strojeva, opreme i alata nužnih za obavljanje djelatnosti, dostavnih/motornih vozila kada su ista neophodno sredstvo za rad (ovisno o djelatnosti), uređenje i opremanje poslovnog/skladišnog prostora i slično.
Prihvatljivim troškovima za podnositelje zahtjeva za korištenje Mjere samozapošljavanja koji zahtjev za potporu podnose temeljem registriranog obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva i kojima sredstva mogu biti odobrena jedino za troškove primarne poljoprivredne proizvodnje, sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore u poljoprivrednom sektoru smatraju se stvarni troškovi potrebni za ostvarivanje poslovnog plana podnositelja zahtjeva poput npr. troškova nabavke strojeva, opreme i alata koji se koriste u poljoprivredi, nabavke repromaterijala, kupnje ili zakupa zemljišta, troškovi stavljanja u funkciju prostora ili zemljišta (npr. ograđivanje prostora za uzgoj životinja i uzgoj poljoprivrednih kultura, podizanje nastambi za životinje i sl.), nabavka životinja (stoke, peradi) za uzgoj i slično.

XI



U Državnom proračunu za 2014. godinu planirana su sredstva za odobravanje 132 zahtjeva zaprimljena po ovom javnom pozivu. Ukoliko će veći broj zahtjeva ispunjavati uvjete za odobravanje, prednost imaju podnositelji zahtjeva koji su duže vrijeme prijavljeni u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, odnosno osobe koje su duže vrijeme nezaposlene.

XII



Zahtjevi se podnose na adresu: Ministarstvo branitelja, Savska cesta 66, Zagreb, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici s naznakom "Javni poziv za Mjeru samozapošljavanja". Tražitelj potpore za samozapošljavanje zahtjev podnosi isključivo samostalno (nikako ne preko udruge, poduzetničkog centra i sl.), a uz zahtjev treba dostaviti sljedeću dokumentaciju:

1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim potporama male vrijednosti i državnim potporama u razdoblju od tri fiskalne godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva);

2. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA

ZA HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;

ZA DIJETE SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta);

3. DOKAZ O STATUSU NEZAPOSLENE OSOBE u trajanju od najmanje 30 dana (sva tri dokumenta su obvezna):

- potvrda o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (podaci o razdobljima prijave), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje) ili potvrda o statusu osiguranika na mirovinsko osiguranje pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje " tzv. izlist radnog staža iz evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (broj evidencije 133), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje),
- potvrda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje da podnositelj zahtjeva nije korisnik prava na mirovinu,
- uz navedene potvrde HZMO-a: ukoliko je osoba prijavljena u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje " dužna je obvezno dostaviti i uvjerenje o nezaposlenosti Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a ukoliko osoba nije prijavljena u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje " dužna je obvezno dostaviti obrazloženje razloga zbog kojih nije prijavljena u službenoj evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;

4. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI (ovisno o vrsti djelatnosti):

OBRT
- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom ili bez dana početka rada),

TRGOVAČKO DRUŠTVO
- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,
- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,

OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO
- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),
- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a,

za obavljanje drugog oblika djelatnosti:
- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela;

5. POSLOVNI PLAN (obavezno barem minimum podataka traženih u sklopu obrasca zahtjeva, sva polja moraju biti popunjena, u suprotnom poslovni plan bit će negativno ocijenjen);

6. DOKAZ O VLASNIŠTVU ILI NAJMU
- poslovnog prostora (obvezno za obrte i trgovačka društva, osim u slučaju kada se djelatnost obavlja isključivo na terenu, što je potrebno naznačiti u poslovnom planu i objasniti), odnosno
- zemljišta (obvezno za obiteljska poljoprivredna gospodarstva i poljoprivredne obrte),
U oba slučaja dokaz podrazumijeva izvadak iz zemljišne knjige (zk uložak) koji mora sadržavati: naziv katastarske općine, broj zemljišta (kat.čestice), broj uloška, a iz vlastovnice (B) mora biti vidljiv udio vlasništva (npr. 1/1, 1/2 i sl.) te imena vlasnika, a za unajmljeni prostor ili zemljište u zakupu potrebno je dostaviti i presliku sklopljenog ugovora o najmu / zakupu;

7. DOKAZ O POSJEDOVANJU KONCESIJE, LICENCE ili drugog odgovarajućeg odobrenja/dopuštenja - ukoliko je potrebno za obavljanje djelatnosti (npr. za taxi-djelatnost obvezne su i koncesija i licenca);

Ukoliko dokumentacija navedena pod točkama 6. i 7. nije potrebna za obavljanje djelatnosti, to je potrebno istaknuti u poslovnom planu i pojasniti.

8. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA (original, ne stariji od 30 dana);

9. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE ili drugi dokument banke iz kojeg je vidljiv broj ŽIRO-RAČUNA, obvezno u IBAN konstrukciji.

XIII



Za potporu se ne mogu kandidirati, odnosno zahtjevi se neće razmatrati ukoliko ga podnesu:

1. osobe koje su obveznici uplate doprinosa za mirovinsko osiguranje pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje (osim onih koji su obveznici uplate doprinosa postali nakon 18. lipnja 2013. godine, a prije toga su imali status nezaposlene osobe u trajanju najmanje 30 dana),
2. osobe koje su korisnici bilo kojeg oblika mirovine, kao i osobe kojima je u tijeku postupak ostvarivanja prava na mirovinu,
3. osobe koje su već koristile potporu za samozapošljavanje kroz Programe Ministarstva branitelja prethodnih godina,
4. osobe koje novčanu potporu traže za obavljanje sezonskog obrta,
5. osobe koje traže potporu temeljem djelatnosti preuzete od prijašnjih vlasnika,
6. osobe koje su ranije imale registriranu vlastitu samostalnu djelatnost temeljem koje su bile zaposlene i evidentirane kao obveznici uplate doprinose, registriranu za djelatnosti istovjetne onima temeljem kojih se traži potpora,
7. upravitelj i članovi zadruge temeljem članstva u zadruzi,
8. redoviti učenici i studenti,
9. osobe kojima je evidentiran dug od strane nadležne Porezne uprave,
10. osobe koje su u razdoblju od protekle tri fiskalne godine (od 1. siječnja 2012. godine do dana podnošenja zahtjeva) ostvarile potpore u ukupnom iznosu većem od propisanih 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti), odnosno 100.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u sektoru cestovnog prometa, odnosno većem od 15.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) za primarnu poljoprivrednu proizvodnju.

XIV



Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati, te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

XV



Ministarstvo branitelja će posebnim ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore, kojim će ga ujedno obavijestiti o dodijeljenoj potpori male vrijednosti.
O svakoj dodijeljenoj potpori male vrijednosti Ministarstvo branitelja će izvijestiti Ministarstvo financija, odnosno u dijelu koji se odnosi na primarnu proizvodnju poljoprivrednih proizvoda Ministarstvo poljoprivrede.

XVI



Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti isplatom poticaja za samozapošljavanje je 12 mjeseci, a isto će se provjeravati uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za kontrolu i analizu namjenskog utroška sredstava. Po pozitivnom mišljenju organizacijske jedinice nadležne za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku potpore. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti na način reguliran Ugovorom.

XVII



Javni poziv ostaje otvoren do 10. lipnja 2014. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2014. godine.

XVIII



Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na internetskoj stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.
(Informacije udruga, poduzetničkih centara i drugih pravnih osoba nisu mjerodavne u smislu ispunjavanja uvjeta iz ovog javnog poziva, te iste nisu ovlaštene izdavati obrasce zahtjeva).

Klasa: 100-01/13-0001/290

Urbroj: 522-03/1-2-14-56

Zagreb, 12. svibnja 2014. godine

Zahtjev

Dokumenti