Javni poziv za Mjeru samozapošljavanja Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja

  • Slika
  • Slika
Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje



JAVNI POZIV



za Mjeru samozapošljavanja Programa stručnog osposobljavanja

i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I



Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (Zaključak Vlade RH Klasa: 131-01/12-01/01, Urbroj: 5030106-12-1 od 12. travnja 2012. godine, NN 43/12), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore u svrhu samozapošljavanja, objavljuje se ovaj javni poziv.

II



Ciljnu skupinu čine nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata te nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

III



Za potporu se mogu kandidirati osobe iz ciljne skupine koje su bile nezaposlene najmanje 30 dana u trenutku podnošenja zahtjeva ili prije početka uplaćivanja doprinosa za mirovinsko osiguranje ukoliko je isto započelo nakon 1. siječnja 2012. godine (za nositelje obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava), odnosno najmanje 30 dana prije osnivanja i registracije djelatnosti (za druge oblike djelatnosti), a djelatnost je osnovana i registrirana nakon 1. siječnja 2012. godine (bez obzira radi li se o djelatnosti u mirovanju ili aktivnoj djelatnosti) te koje ujedno nisu koristile potporu za samozapošljavanje Ministarstvo branitelja, odnosno ranije Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti ili Ministarstva hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

IV



Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene kvalitete i održivosti poslovnog plana.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz navedenu u ovom javnom pozivu.

V



Novčana potpora iznosi 30.000,00 kuna, a isplaćuje se dvokratno: 15.000,00 kuna po odobravanju zahtjeva, a 15.000,00 kuna po dostavi prvog izvješća s računom ili kupoprodajnim ugovorom za strojeve, opremu ili drugo, sukladno poslovnom planu temeljem kojeg je potpora odobrena. Osobe koje navedeno izvješće ne dostave u roku od 90 dana od isplate poticaja ili sredstva utroše nenamjenski dužne su ih vratiti Ministarstvu na način reguliran Ugovorom.
Nositelji obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koji su kao takvi upisani u Upisnik prije 1. studenoga 2010. godine, a ranije nisu bili obveznici mirovinskog osiguranja, u slučaju ostvarivanja prava na ovu potporu dužni su se prijaviti kao obveznici osiguranja pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje. Sukladno Zakonu o izmjenama i dopunama Zakona o mirovinskom osiguranju (NN 121/10) koji je stupio na snagu 1. studenoga 2010. godine, pravo na obvezno mirovinsko osiguranje priznaje im se od toga datuma (1. studenoga 2010. godine) bez obzira na datum prijave na mirovinsko osiguranje, te su dužni podmiriti iznos doprinosa i za razdoblje od 1. studenoga 2010. godine do datuma prijave Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje.

VI



U Državnom proračunu za 2013. godinu planirana su sredstva za odobravanje 160 zahtjeva zaprimljenih po ovom javnom pozivu. Ukoliko će veći broj zahtjeva ispunjavati uvjete za odobravanje, prednost imaju podnositelji zahtjeva prijavljeni u evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje te osobe koje su duže vrijeme nezaposlene.

VII



Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici s naznakom "Javni poziv za Mjeru samozapošljavanja". Tražitelj sredstava za samozapošljavanje zahtjev podnosi isključivo samostalno (nikako ne preko udruge, poduzetničkog centra i sl.), a uz zahtjev treba dostaviti sljedeću dokumentaciju:

1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva, stranica 3),

2. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA
ZA HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;
ZA DIJETE SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),
3. DOKAZ O STATUSU NEZAPOSLENE OSOBE u trajanju od najmanje 30 dana:
- obvezno: potvrda o statusu osiguranika na mirovinsko osiguranje pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje - tzv. izlist radnog staža iz evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (broj evidencije 133), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje),
- dodatno: ukoliko je osoba bila prijavljena u evidenciji HZZ-a prije registracije djelatnosti - uvjerenje o nezaposlenosti Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (nije obvezno),
4. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI (ovisno o vrsti djelatnosti):

OBRT

- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom ili bez dana početka rada),

TRGOVAČKO DRUŠTVO

- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,
- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,

OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO

- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),
- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a,
za obavljanje drugog oblika djelatnosti:
- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela.

[start=5]

5. DOKAZ O VLASNIŠTVU ILI NAJMU
- poslovnog prostora (obvezno za obrte i trgovačka društva, osim u slučaju kada se djelatnost obavlja isključivo na terenu, što je potrebno naznačiti u poslovnom planu i objasniti),
- zemljišta (obvezno za obiteljska poljoprivredna gospodarstva i poljoprivredne obrte),
- koncesije, licence i slično (ukoliko je koncesija ili licenca potrebna za obavljanje djelatnosti; npr. koncesija i licenca obvezne su za taxi-djelatnost),
Ukoliko ništa od navedenog nije potrebno za obavljanje djelatnosti, to je potrebno istaknuti u poslovnom planu i pojasniti.
6. POSLOVNI PLAN (obavezno barem minimum podataka traženih u sklopu obrasca zahtjeva, stranice 4-6; sva polja moraju biti popunjena, u suprotnom poslovni plan bit će negativno ocijenjen),
7. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA (original, ne stariji od 30 dana),
8. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA

VIII



Za potporu se ne mogu kandidirati, odnosno zahtjevi se neće razmatrati za:

1. osobe koje su obveznici uplate doprinosa za mirovinsko osiguranje pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje (osim onih koji su obveznici uplate doprinosa postali nakon 1. siječnja 2012. godine, a prije toga su imali status nezaposlene osobe najmanje 30 dana),

2. osobe koje su korisnici bilo kojeg oblika mirovine, kao i osobe kojima je u tijeku postupak ostvarivanja prava na mirovinu,

3. korisnici i podnositelji zahtjeva za opskrbninu mlađi od 50 godina (muškarci) odnosno 40 godina (žene),

4. osobe koje su već koristile potporu za samozapošljavanje,

5. osobe koje novčanu potporu traže za obavljanje sezonskog obrta,

6. redoviti učenici i studenti,

7. osobe koje traže poticaj temeljem djelatnosti preuzete od prijašnjih vlasnika,

8. osobe koje su ranije imale registriranu vlastitu samostalnu djelatnost temeljem koje su bile zaposlene i plaćale doprinose, registriranu za djelatnosti istovjetne onima temeljem koje se traži poticaj,

9. upravitelj i članovi zadruge temeljem članstva u zadruzi,

10. osobe kojima je evidentiran dug od strane nadležne Porezne uprave.

Podnositelj zahtjeva ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

IX



Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati, te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X



Ministarstvo branitelja će posebnim ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore.

XI



Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti isplatom poticaja za samozapošljavanje je 12 mjeseci, a provjera se vrši uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, odnosno povjerenstvo za kontrolu namjenskog utroška sredstava iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja. Po pozitivnom mišljenju organizacijske jedinice nadležne za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, odnosno Povjerenstva sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti na način reguliran Ugovorom.



XII



Javni poziv ostaje otvoren do 19. veljače 2013. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2013. godine.



XIII



Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na internetskoj stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.
(Informacije udruga, poduzetničkih centara i drugih pravnih osoba nisu mjerodavne u smislu ispunjavanja uvjeta iz ovog javnog poziva, te iste nisu ovlaštene izdavati obrasce zahtjeva).

Klasa: 102-02/13-0003/1

Urbroj: 522-03/1-2-13-11

Zagreb, 21. siječnja 2013. godine

OBRAZAC ZAHTJEVA ZA MJERU SAMOZAPOŠLJAVANJA (2013.)

Popis korisnika