Javni poziv za Mjeru potpore zapošljavanja djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja bez radnog iskustva Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja

Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje



JAVNI POZIV



Za Mjeru potpore zapošljavanja djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja bez radnog iskustva Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I



Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (Zaključak Vlade Republike Hrvatske Klasa: 131-01/12-01/01, Urbroj: 5030106-12-1 od 12. travnja 2012. godine, NN 43/12), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore poslodavcima koji zapošljavaju navedene osobe, objavljuje se ovaj javni poziv.

II



Ciljnu skupinu čine nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata, koja nemaju radnog iskustva.

III



Za potporu se mogu kandidirati obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva u sustavu PDV-a, mala trgovačka društva do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu državljana Republike Hrvatske i druge pravne osobe do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu čije je sjedište na području Republike Hrvatske, koji su registrirani i započeli s radom najkasnije u siječnju 2012. godine, a ujedno imaju podmirene sve obveze prema državi (porezi, doprinosi i svi drugi oblici dugovanja). U obzir se uzimaju poslodavci koji otvaraju radna mjesta i oni koji su već zaposlili osobe iz ciljne skupine nakon 22. svibnja 2012. godine.
Podnositelj ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

IV



Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene održivosti poslovnog plana i plana zapošljavanja kao najvažnijih kriterija za procjenu.
Sukladno procjeni poslovnog plana i plana zapošljavanja, Stručni tim može poslodavcu odobriti manji broj potpora od traženih.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz onu propisanu ovim Javnim pozivom.

V



Novčana potpora iznosi 25.000,00 kuna po zaposlenoj osobi iz ciljne skupine.
Poticajna mjera može se koristiti isključivo jednokratno za zapošljavanje jedne osobe iz ciljne skupine.

VI



U Državnom proračunu za 2013. godinu osigurana su sredstva za pozitivno rješavanje 50 zahtjeva po ovom javnom pozivu.
Ukoliko će uvjete za odobravanje zahtjeva za korištenje poticajnih sredstava ispunjavati veći broj podnositelja zahtjeva, prednost će imati:

1. podnositelji zahtjeva (vlasnici obrta i nositelji obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava) koji su ujedno i hrvatski branitelji ili djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja,

2. podnositelji koji uz traženu potporu namjeravaju investirati i vlastita sredstva najmanje u iznosu tražene potpore i to mogu dokazati,

3. podnositelji s otoka, područja od posebne državne skrbi i područja s visokom stopom nezaposlenosti (uz ispunjavanje osnovnih uvjeta).

VII



Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici s naznakom "Javni poziv za Mjeru potpore zapošljavanja djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja".

Tražitelj sredstava dužan je dostaviti slijedeću dokumentaciju:

OPĆA DOKUMENTACIJA



1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva),
2. PLAN ZAPOŠLJAVANJA (koji je sastavni dio obrasca - plan zapošljavanja obvezno mora sadržavati opis radnog mjesta za svakog djelatnika za kojeg se traži potpora za zapošljavanje)
3. POSLOVNI PLAN S PLANOM UTROŠKA SREDSTAVA,
4. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI (ovisno o vrsti djelatnosti):

OBRT

- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom ili bez dana početka rada),

TRGOVAČKO DRUŠTVO

- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,
- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,

OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO

- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),
- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a,
za obavljanje drugog oblika djelatnosti:
- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela.

[start=5]


5. IZLIST IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE broj evidencije 117 (iz kojeg je vidljivo razdoblje zaposlenja pojedinog djelatnika kod poslodavca, kao i ukupni broj zaposlenika poslodavca od dana registracije djelatnosti,
6. UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU PODNOSITELJA ZAHTJEVA (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine)
7. PRESLIKA DOMOVNICE (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine),
8. IZLIST RADNOG STAŽA IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE (broj evidencije 133) za dijete smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja za čije se zapošljavanje traži potpora,
9. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA - potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),

10. DOKAZ O STATUSU hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, ukoliko je podnositelj zahtjeva (poslodavac) osoba iz navedene skupine,

FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA



[start=11]

11. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA,
12. DOKUMENTACIJA O PRETHODNOM POSLOVANJU

- za OBRT i OPG:

PRIJAVA POREZA NA DOHODAK ZA 2012. GODINU, S PREGLEDOM POSLOVNIH PRIMITAKA I IZDATAKA, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave (obzirom na datumom ograničenu obvezu dostave, ovaj dokument moguće je iznimno dostaviti naknadno, a najkasnije do 10. ožujka 2013. godine " u suprotnom smatrat će se da dokumentacija dostavljena uz zahtjev nije potpuna),

- za TRGOVAČKA DRUŠTVA:

PRIJAVA POREZA NA DOBIT ZA 2011. GODINU KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA preslika, ovjerena od strane Porezne uprave, TE TROMJESEČNI FINANCIJSKI IZVJEŠTAJ PODUZETNIKA za razdoblje od 1. siječnja do 30. rujna 2012. godine (TFI-POD), preslika, ovjerena od strane FINA-e,

[start=13]

13. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA.

VIII



Za potporu se ne mogu kandidirati:

1. poslodavci koji sezonski zapošljavaju radnike,

2. poduzeća čiji su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne)
samouprave kao i državne institucije te poslodavci koji sredstva za rad i plaće radnika osiguravaju iz Državnog proračuna Republike Hrvatske,

3. poslodavci koji zapošljavaju osobe koje su bile u vlasničkoj ili upravljačkoj strukturi tvrtke koja traži njihovo zapošljavanje kroz korištenje ove mjere, u razdoblju od dvije godine od datuma istupanja iz vlasničke ili upravljačke strukture,

4. vlasnici, odnosno odgovorne osobe djelatnosti za vlastito zapošljavanje,

5. zadruge " korisnice Mjere potpore radu zadruga hrvatskih branitelja koje su novčanu potporu kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja ostvarile u istoj godini u kojoj traže novčanu potporu kroz Mjeru potpore zapošljavanja djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata,

6. korisnici mjera iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja koji nisu dokazali namjenski utrošak sredstava po prethodno odobrenim mjerama,

7. poslodavci kojima je od strane nadležne Porezne uprave evidentiran dug po osnovi javnih davanja, neovisno o iznosu duga.

IX



Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X



Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore.

XI



Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti isplatom poticaja za proširenje postojeće djelatnosti je 12 mjeseci, a provjera se vrši uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška te Povjerenstvo za kontrolu namjenskog utroška sredstava Po pozitivnom mišljenju, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti uz zakonske zatezne kamate.

XII



Javni poziv ostaje otvoren do 19. veljače 2013. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2013. godine.

XIII



Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na web stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.

Klasa:102-02/13-0003/1

Urbroj: 522-03/1-2-13-15

Zagreb, 21. siječnja 2013. godine

Zahtjev za korištenje poticajne Mjere potpore zapošljavanja djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja bez radnog iskustva