Javni poziv za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti



Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje

JAVNI POZIV


za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I.


Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (Zaključak Vlade Republike Hrvatske Klasa: 131-01/12-01/01, Urbroj: 5030106-12-1 od 12. travnja 2012. godine), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore poslodavcima koji zapošljavaju navedene osobe, objavljuje se ovaj javni poziv.

II.


Ciljnu skupinu čine nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata i nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.

III.


Za potporu se mogu kandidirati obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva u sustavu PDV-a, mala trgovačka društva do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu državljana Republike Hrvatske i druge pravne osobe do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu čije je sjedište na području Republike Hrvatske, koji su registrirani i započeli s radom najkasnije u lipnju 2011. godine, a ujedno imaju podmirene sve obveze prema državi (porezi, doprinosi i svi drugi oblici dugovanja). U obzir se uzimaju poslodavci koji otvaraju radna mjesta i oni koji su već zaposlili osobe iz ciljne skupine nakon 29. srpnja 2011. godine.

IV.


Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene održivosti poslovnog plana i plana zapošljavanja kao najvažnijih kriterija za procjenu.

Sukladno procjeni poslovnog plana i plana zapošljavanja, Stručni tim može poslodavcu odobriti manji broj potpora od traženih.

Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz onu propisanu ovim Javnim pozivom.

V.


Novčana potpora iznosi 45.000,00 kuna po zaposlenoj osobi iz ciljne skupine. Ukupan iznos isplaćen poduzetniku ne može prelaziti 135.000,00 kuna, a može se ostvariti jednokratno (zapošljavanjem tri osobe u istoj godini), odnosno u dva ili tri navrata (2+1, 1+2 ili 1+1+1), uz dokaz o namjenskom utrošku ranije isplaćenih sredstava.

Poslodavac može iznimno koristiti jednu potporu za zapošljavanje dvije osobe na istom radnom mjestu, uz uvjet da osobe zajedno moraju raditi u punom radnom vremenu 40 sati tjedno. U tom slučaju potpora za dijeljeno radno mjesto iznosi 60.000,00 kuna. Osobe trebaju biti iz iste razine obrazovanja, a radni sati za nepuno radno vrijeme moraju biti definirani u omjeru 50:50, odnosno 20 radnih sati tjedno po zaposlenoj osobi. Poslodavac je dužan osigurati razliku sredstava do iznosa isplate minimalne naknade za nepuno radno vrijeme.

VI.


U Državnom proračunu za 2012. godinu osigurana su sredstva za zapošljavanje 24 do 72 osobe iz ciljne skupine po ovom javnom pozivu.

Ukoliko će uvjete za odobravanje zahtjeva za korištenje poticajnih sredstava ispunjavati veći broj podnositelja zahtjeva, prednost će imati:

1. podnositelji zahtjeva (vlasnici obrta i nositelji obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava) koji su ujedno i hrvatski branitelji ili djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja,
2. podnositelji koji uz traženu potporu namjeravaju investirati i vlastita sredstva najmanje u iznosu tražene potpore i to mogu dokazati,
3. podnositelji s otoka, područja od posebne državne skrbi i područja s visokom stopom nezaposlenosti (uz ispunjavanje osnovnih uvjeta).

VII.


Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6. Tražitelj sredstava dužan je dostaviti sljedeću dokumentaciju:

OPĆA DOKUMENTACIJA



- 1\\. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva),
- 2\\. PLAN ZAPOŠLJAVANJA (koji je sastavni dio obrasca - plan zapošljavanja obvezno mora sadržavati opis radnog mjesta za svakog djelatnika za kojeg se traži potpora za zapošljavanje, a dodatno, u slučaju kada se traži potpora za dijeljeno radno mjesto obvezno je navesti i obrazloženje razloga zapošljavanja osoba iz ciljne skupine na taj način)
- 3\\. POSLOVNI PLAN S PLANOM UTROŠKA SREDSTAVA
- 4\\. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI(ovisno o vrsti djelatnosti):

*OBRT*

\\- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom ili bez dana početka rada),

*TRGOVAČKO DRUŠTVO*

\\- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,

\\- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,

*OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO*

\\- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),

\\- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a,

*za obavljanje drugog oblika djelatnosti*

\\- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela.
- 5\\.
IZLIST IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE broj evidencije 117 (iz kojeg je vidljivo razdoblje zaposlenja pojedinog djelatnika kod poslodavca, kao i ukupni broj zaposlenika poslodavca od dana registracije djelatnosti),
- 6\\.
UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU PODNOSITELJA ZAHTJEVA (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine),
- 7\\.
PRESLIKA DOMOVNICE (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine),
- 8\\.
IZLIST RADNOG STAŽA IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE (broj evidencije 133) za osobu iz ciljne skupine za čije se zapošljavanje traži potpora,
- 9\\.
DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA

*ZA HRVATSKOG BRANITELJA*: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;

*ZA DIJETE SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA*: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),
- 10\\.
DOKAZ O STATUSU hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, ukoliko je podnositelj zahtjeva osoba iz navedene skupine,
FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA

- 11\\.
POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O PLAĆENIM POREZIMA I DOPRINOSIMA,
- 12\\. DOKUMENTACIJA O POSLOVANJU U PROTEKLE TRI GODINE

\\- *za OBRT i OPG*:

PRIJAVA POREZA NA DOHODAK SA PREGLEDOM POSLOVNIH PRIMITAKA I IZDATAKA, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave

\\- *za TRGOVAČKA DRUŠTVA*:

PRIJAVA POREZA NA DOBIT KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA ZA PROTEKLE TRI GODINE (2009. - 2011.) - preslika, ovjerena od strane Porezne uprave,

PRESLIKA GODIŠNJEG FINANCIJSKOG IZVJEŠÄ†A ZA PROTEKLE TRI GODINE (2009. - 2011.) - (predanog Registru godišnjih financijskih izvješća, ovjerena od strane Financijske agencije) koji mora obavezno sadržavati bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke koji su sastavni dio GFI-a

- 13\\.
PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA,
- 14\\. u slučaju potrebe za
visokim kreditnim sredstvima za ostvarenje poslovnog plana, tražitelj potpore dužan je uz traženu dokumentaciju dostaviti i pozitivno rješenje o odobrenju istih od nadležne institucije.

VIII.


Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti ne mogu koristiti:

1. poslodavci koji sezonski zapošljavaju radnike,
2. zaštitarske tvrtke,
3. poduzeća čiji su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i državne institucije te poslodavci koji sredstva za rad i plaće radnika osiguravaju iz Državnog proračuna Republike Hrvatske,
4. poslodavci koji su koristili Mjeru potpore pojedinačnim poslovnim projektima iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja od 2004. do 2007. godine, kao i poslodavci koji su koristili Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti za zapošljavanje ukupno tri osobe iz ciljne skupine u razdoblju od 2008. do 2011. godine,
5. poslodavci koji zapošljavaju osobe koje su bile u vlasničkoj ili upravljačkoj strukturi tvrtke koja traži njihovo zapošljavanje kroz korištenje ove mjere, u razdoblju od dvije godine od datuma istupanja iz vlasničke ili upravljačke strukture,
6. vlasnici, odnosno odgovorne osobe djelatnosti za vlastito zapošljavanje
7. zadruge " korisnice Mjere potpore radu zadruga hrvatskih branitelja koje su novčanu potporu kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja ostvarile u istoj godini u kojoj traže novčanu potporu kroz Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti,
8. korisnici mjera iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja koji nisu dokazali namjenski utrošak sredstava po prethodno odobrenim mjerama,
9. poslodavci kojima je evidentiran dug od strane nadležne Porezne uprave.

Podnositelj ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

IX.


Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X.


Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore.

XI.


Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti isplatom poticaja za proširenje postojeće djelatnosti je 24 mjeseca, a provjera se vrši uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška te Povjerenstvo za kontrolu namjenskog utroška sredstava Po pozitivnom mišljenju, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti uz zakonske zatezne kamate.

XII.


Javni poziv ostaje otvoren do
5.listopada 2012. godine**, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2012. godine.

XIII.


Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na web stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.

KLASA: 102-02/12-0003/1

URBROJ: 522-03/1-2-12-73

U Zagrebu, 6. rujna 2012.




Priloženi dokumenti



- obrazac zahtjeva
- Popis korisnika Mjere potpore za proširenje postojeće djelatnosti