Odgovor na otvoreno pismo prof. Lilijane Radobuljac

Slika /NG/Ilustracije/Ilustracija zastave.jpg

Moramo istaknuti da nije točno da su djeca iz Vukovara „potpuno zanemarena“ i da „njima nitko ne organizira putovanja po Hrvatskoj“.

Na svom Facebook profilu prof. Lilijana  Radobuljac profesorica hrvatskog jezika iz Tehničke škole Nikola Tesla u Vukovaru, objavila je otvoreno pismo predsjednici Kolindi Grabar-Kitarović, premijeru Andreju Plenkoviću, ministru branitelja Tomi Medvedu, ministrici obrazovanja Blaženki Divjak i saborskim zastupnicima. Prof. Radobuljac piše da "hrvatska država organizira posjete Vukovaru učenicima iz cijele Hrvatske. No ono što je nedopustivo jest da su pritom potpuno zanemarena djeca iz Vukovara. Njima nitko ne organizira putovanja po Hrvatskoj. Je li, ikada, bilo tko od vas pomislio kako bi bilo lijepo i ljudski da ista ta država osigura djeci Vukovara da upoznaju svoju domovinu? Da odu do Zagorja, Istre, Dalmacije. Upravo na onoliko dana na koliko se njihovi prijatelji slijevaju u Vukovar. Ovako su na jednoj strani djeca Vukovara, a na drugoj djeca Republike Hrvatske”, napisala je profesorica Radobuljac.

S tim u vezi, moramo istaknuti da nije točno da su djeca iz Vukovara „potpuno zanemarena“ i da „njima nitko ne organizira putovanja po Hrvatskoj“.

Naime, javna ustanova „Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar“ osnovana je radi čuvanja sjećanja na Domovinski rat i Bitku za Vukovar. Primarni zadatak Javne ustanove provođenje je projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“, obvezne terenske nastave povijesti za sve učenike osmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Tijekom terenske nastave učenici uče o važnosti Domovinskog rata za obranu suverene i samostalne Hrvatske, a posebna se važnost pridaje ulozi Bitke za Vukovar u Domovinskom ratu. Školske godine 2018./2019. projekt se treću školsku godinu zaredom odvija u punom opsegu, što znači da nas svake školske godine posjeti oko 40.000 učenika osmih razreda iz cijele Hrvatske.

Kako bi učenici osnovnih škola u gradu Vukovaru tijekom školovanja dobili istu mogućnost i bili upoznati s važnošću i doprinosom i drugih mjesta u Domovinskom ratu, započeli smo s organiziranjem programa koji vukovarskim učenicima omogućava upoznavanje s poviješću drugih krajeva koji su također podnijeli breme stvaranja suverene i samostalne Hrvatske.

Tako su učenici osnovnih škola iz grada Vukovara uz jednodnevnu terensku nastavu u Vukovaru posjetili i zapadnoslavonski grad Pakrac školskih godina 2015./2016. i 2016./2017. Školske godine 2017./2018. započeo je pilot-projekt „Posjet učenika osmih razreda Karlovcu i Pakracu“ u kojem je sudjelovalo 2049 učenika i pratitelja iz 44 osnovne škole iz Vukovarsko-srijemske i Osječko-baranjske županije među kojima su bili i učenici svih vukovarskih osnovnih škola.

Ove školske godine nastavit ćemo u istom smjeru te je u projektu „Posjet učenika osmih razreda Karlovcu i Pakracu“ predviđeno sudjelovanje 8012 učenika i pratitelja iz pet slavonskih županija, uključujući i učenike iz osnovnih škola u gradu Vukovaru, koji će uz Vukovar posjetiti i jedan od navedenih gradova. Također, od ove školske godine provodi se i pilot-projekt „Posjet učenika osmih razreda Kninu“ u kojem će sudjelovati 946 učenika osmih razreda iz Šibensko-kninske županije. Projekt svake godine raste, kako opsegom, tako i sadržajem, te ćemo u godinama koje slijede nastojati svim učenicima osmih razreda u Hrvatskoj omogućiti upoznavanje sa svim njezinim dijelovima koji su odigrali važnu ulogu u stvaranju moderne Hrvatske.

Naglašavamo da Ministarstvo hrvatskih branitelja kroz djelovanje Javne ustanove i provođenje projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“ organizira terensku nastavu povijesti za učenike osmih razreda tijekom koje uče o važnosti Domovinskog rata za obranu suverene i samostalne Hrvatske, dok druge nastavne sadržaje i posjete kao što je u otvornom pismu navedeno: u Slavonski Brod na korzo, u Zagreb na Advent, u Krapinu u muzej, Putevima glagoljaša, dubrovačke zidine, Ministarstvo hrvatskih branitelja nema nadležnosti niti mogućnosti organizirati.

Pisane vijesti