Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja
objavljuje
JAVNI POZIV
za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti
Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja
i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja
I
Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja za razdoblje od 2014. do 2017. godine (Zaključak Vlade RH Klasa: 022-03/14-07/82, Urbroj: 50301-09/06-14-2 od 19. ožujka 2014. godine, NN 38/14), a u cilju otvaranja novih radnih mjesta za osobe iz ciljne skupine Programa kroz davanje novčane potpore poslodavcima koji zapošljavaju navedene osobe, objavljuje se ovaj javni poziv.
II
Ciljnu skupinu čine nezaposleni hrvatski branitelji iz Domovinskog rata i nezaposlena djeca smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata.
III
Za potporu se mogu kandidirati
obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva u sustavu PDV-a, mala trgovačka društva do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu državljana Republike Hrvatske i druge pravne osobe s do 50 zaposlenih u 100% privatnom vlasništvu čije je sjedište na području Republike Hrvatske, koji su registrirani i
započeli s radom najkasnije u travnju 2013. godine, a ujedno imaju podmirene sve obveze prema državi (porezi, doprinosi i svi drugi oblici dugovanja). U obzir se uzimaju poslodavci koji tek otvaraju radna mjesta i oni koji su već zaposlili osobe iz ciljne skupine nakon 27. rujna 2013. godine.
Iznimno, za potporu mogu kandidirati poslodavci koji su koristili Mjeru potpore pojedinačnim poslovnim projektima iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja od 2004. do 2007. godine, kao i poslodavci koji su koristili Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti za zapošljavanje ukupno tri osobe iz ciljne skupine u razdoblju od 2008. do 2011. godine, ukoliko su opravdali namjenski utrošak i ispunili sve prethodno preuzete ugovorne obveze, a potpora može biti tražena za onoliko osoba za koliko je namjenski utrošak opravdan i za koliko su preuzete ugovorne obveze ispunjene, uz uvjet da je osoba za koju je potpora prethodno korištena još uvijek u radnom odnosu kod poslodavca-tražitelja potpore ili ukoliko dokaže da ugovor o radu nije prestao otkazom ili odlukom nadležnog suda.
IV
Sukladno odredbama Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore, te Uredbe Komisije (EU) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore u poljoprivrednom sektoru, potpora ostvarena kroz Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti po ovom Programu
predstavlja potporu male vrijednosti (de minimis potporu) te je Ministarstvo prilikom dodjele potpora iz Programa dužno u potpunosti se pridržavati odredbi propisanih u uredbama Europske komisije o de minimis potporama, budući da je područje državnih potpora jedno od područja koje je u isključivoj nadležnosti Europske komisije.
Sukladno uredbama Europske komisije, u postupku zaprimanja zahtjeva za korištenje Mjere potpore za proširenje postojeće djelatnosti Ministarstvo branitelja će od svakog potencijalnog korisnika zatražiti podatke o iznosima do sada primljenih državnih potpora i potpora male vrijednosti koje je korisnik zaprimio tijekom tekuće godine kao i tijekom prethodne dvije fiskalne godine, neovisno o vrsti i razini davatelja potpora (ministarstva, agencije, zavodi, fondovi, županije, gradovi, općine i sl.), kako ne bi došlo do prekomjerne dodjele državne potpore, odnosno potpore male vrijednosti što bi bilo u suprotnosti s navedenim Uredbama.
V
Podnositeljima zahtjeva za korištenje Mjere potpore za proširenje postojeće djelatnosti koji zahtjev za potporu podnose temeljem potrebe proširivanja poslovanja
obrta ili trgovačkog društva sredstva mogu biti odobrena jedino temeljem Uredbe Komisije (EU) br. 1407/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na de minimis potpore pri čemu je
isključena mogućnost korištenja potpore male vrijednosti (de minimis potpore) za zapošljavanje osobe na poslovima vezanim uz primarnu poljoprivrednu proizvodnju.
Prema navedenoj Uredbi, potporom male vrijednosti (de minimis potporom) smatra se svaka potpora pojedinom poduzetniku, čiji ukupni iznos ne prelazi 200.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan dodjele, u razdoblju od tri fiskalne godine, pri čemu ukupna potpora male vrijednosti koja se dodjeljuje bilo kojem pojedinom poduzetniku u sektoru cestovnog prometa ne smije prelaziti 100.000,00 eura tijekom bilo kojeg razdoblja od tri fiskalne godine te se ne smije koristiti za kupovinu vozila za cestovni prijevoz tereta.
VI
Podnositeljima zahtjeva za korištenje Mjere potpore za proširenje postojeće djelatnosti koji zahtjev za potporu podnose temeljem potrebe proširivanja poslovanja
obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva sredstva mogu biti odobrena jedino za zapošljavanje osobe iz ciljne skupine na poslovima vezanim uz primarnu poljoprivrednu proizvodnju, sukladno Uredbi Komisije (EU) br. 1408/2013 od 18. prosinca 2013. o primjeni članaka 107. i 108. Ugovora o funkcioniranju Europske unije na
de minimis potpore u poljoprivrednom sektoru.
Prema navedenoj Uredbi, potporom male vrijednosti (
de minimis potporom) smatra se svaka potpora pojedinom poduzetniku koji se bavi primarnom proizvodnjom poljoprivrednih proizvoda, čiji ukupni iznos ne prelazi 15.000,00 eura u kunskoj protuvrijednosti, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke na dan dodjele, u razdoblju od tri fiskalne godine.
VII
Razdoblje od tri fiskalne godine podrazumijeva trogodišnje razdoblje koje se ocjenjuje na pomičnoj osnovi tako da se pri svakoj novoj dodjeli de minimis potpore uzme u obzir ukupan iznos de minimis potpora dodijeljenih u predmetnoj fiskalnoj godini te tijekom prethodne dvije fiskalne godine.
VIII
Potpune zahtjeve koji ispunjavaju uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene održivosti poslovnog plana i plana zapošljavanja kao najvažnijih kriterija za procjenu.
Sukladno procjeni poslovnog plana i plana zapošljavanja, Stručni tim može poslodavcu odobriti manji broj potpora od traženih.
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz onu propisanu ovim Javnim pozivom.
IX
Novčana potpora iznosi
45.000,00 kuna po zaposlenoj osobi iz ciljne skupine. Ukupan iznos isplaćen poduzetniku ne može prelaziti
135.000,00 kuna, a može se ostvariti jednokratno (zapošljavanjem tri osobe u istoj godini), odnosno u dva ili tri navrata (2+1, 1+2 ili 1+1+1), uz dokaz o namjenskom utrošku ranije isplaćenih sredstava. Zapošljavanje osoba iz ciljne skupine podrazumijeva zapošljavanje u punom radnom vremenu.
X
U Državnom proračunu za 2014. godinu osigurana su sredstva za pozitivno rješavanje
15 do 47 zahtjeva po ovom javnom pozivu, čime će se poduprijeti zapošljavanje 15 do 47 osoba iz ciljne skupine.
Ukoliko će uvjete za odobravanje zahtjeva za korištenje poticajnih sredstava ispunjavati veći broj podnositelja zahtjeva, prednost će imati:
1. podnositelji zahtjeva (vlasnici obrta, nositelji obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava) koji ujedno i sami imaju priznat status hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja,
2. podnositelji koji uz traženu potporu namjeravaju investirati i vlastita sredstva najmanje u iznosu tražene potpore i to mogu dokazati,
3. podnositelji s otoka, područja od posebne državne skrbi i područja s visokom stopom nezaposlenosti (uz ispunjavanje osnovnih uvjeta).
XI
Zahtjevi se podnose na adresu:
Ministarstvo branitelja, Savska cesta 66, Zagreb, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici
s naznakom "Javni poziv za Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti". Tražitelj potpore dužan je dostaviti slijedeću dokumentaciju:
OPĆA DOKUMENTACIJA
1.
POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim potporama male vrijednosti i državnim potporama u razdoblju od tri fiskalne godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva);
2.
PLAN ZAPOŠLJAVANJA (koji je sastavni dio obrasca - plan zapošljavanja obvezno mora sadržavati opis radnog mjesta za svakog djelatnika za kojeg se traži potpora za zapošljavanje);
3.
POSLOVNI PLAN S PLANOM UTROŠKA SREDSTAVA (potrebno sastaviti zasebno);
4.
DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI (ovisno o vrsti djelatnosti):
OBRT
- rješenje Ureda za gospodarstvo o upisu u obrtni registar (s danom početka rada),
TRGOVAČKO DRUŠTVO
- rješenje Trgovačkog suda o upisu trgovačkog društva u sudski registar,
- obavijest o razvrstavanju djelatnosti prema NKD-u Državnog zavoda za statistiku,
OBITELJSKO POLJOPRIVREDNO GOSPODARSTVO
- rješenje o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG),
- podnositelj zahtjeva mora biti nositelj OPG-a,
za obavljanje drugog oblika djelatnosti:
- odgovarajući dokaz o registraciji djelatnosti, izdan od strane nadležnog tijela;
5.
IZLIST IZ EVIDENCIJE HRVATSKOG ZAVODA ZA MIROVINSKO OSIGURANJE broj evidencije 117 (ili drugi odgovarajući dokument Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje iz kojeg su vidljiva razdoblja zaposlenja za svakog pojedinog radnika zaposlenog kod poslodavca-podnositelja zahtjeva, kao i ukupni broj zaposlenika poslodavca od dana registracije djelatnosti);
6.
UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU PODNOSITELJA ZAHTJEVA (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine);
7.
PRESLIKA DOMOVNICE (odgovorne osobe ili vlasnika poslovnog subjekta koji traži potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine);
8.
DOKAZ O NEZAPOSLENOSTI ZA OSOBU IZ CILJNE SKUPINE ZA ČIJE SE ZAPOŠLJAVANJE TRAŽI POTPORA " kao dokaz obvezno dostaviti oba dokumenta:
a) potvrda o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (podaci o razdobljima prijave), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje) ili potvrda o statusu osiguranika na mirovinsko osiguranje pri Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje " tzv. izlist radnog staža iz evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (broj evidencije 133), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje),
b) uz navedenu potvrdu HZMO-a: ukoliko je osoba
prijavljena u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje " dužna je obvezno dostaviti i uvjerenje o nezaposlenosti Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, a ukoliko osoba
nije prijavljena u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje " dužna je obvezno dostaviti obrazloženje razloga zbog kojih nije prijavljena u službenoj evidenciji nezaposlenih osoba Hrvatskog zavoda za zapošljavanje;
9.
DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA za osobu temeljem čijeg se zapošljavanje traži potpora ZA HRVATSKOG BRANITELJA:
potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;
ZA DIJETE SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA:
potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta);
10.
DOKAZ O STATUSU hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja za vlasnika/odgovornu osobu, ukoliko je podnositelj zahtjeva (poslodavac) osoba iz navedene skupine,
FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA
[start=11]
11.
POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA (u slučaju kada se zahtjev podnosi za potporu pri zapošljavanju osobe iz ciljne skupine temeljem proširenja obrta ili OPG-a, potrebno je dostaviti potvrdu izdanu na ime vlasnika obrta/nositelja OPG-a, a ukoliko je riječ o proširenju trgovačkog društva potrebno je dostaviti i potvrdu izdanu na ime poslovnog subjekta i potvrdu izdanu na ime vlasnika/odgovorne osobe);
12.
DOKUMENTACIJA O PRETHODNOM POSLOVANJU - za OBRT i OPG:
PRIJAVA POREZA NA DOHODAK ZA 2013. GODINU, S PREGLEDOM POSLOVNIH PRIMITAKA I IZDATAKA, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave,
- za TRGOVAČKA DRUŠTVA:
PRIJAVA POREZA NA DOBIT ZA 2013. GODINU KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave;
13.
PRESLIKA BANKOVNE KARTICE ili drugi dokument banke iz kojeg je vidljiv broj ŽIRO-RAČUNA, obvezno u IBAN konstrukciji.XII
Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti ne mogu koristiti, odnosno zahtjevi se neće razmatrati ukoliko ga podnesu:1. poslodavci koji sezonski zapošljavaju radnike,
2. poduzeća čiji su osnivači jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave kao i državne institucije te poslodavci koji sredstva za rad i plaće radnika osiguravaju iz Državnog proračuna Republike Hrvatske,
3. poslodavci koji su koristili Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti za zapošljavanje ukupno tri osobe iz ciljne skupine u razdoblju od 2011. do 2013. godine,
4. poslodavci koji zapošljavaju osobe koje su bile u vlasničkoj ili upravljačkoj strukturi tvrtke koja traži njihovo zapošljavanje kroz korištenje ove mjere, u razdoblju od dvije godine od datuma istupanja iz vlasničke ili upravljačke strukture,
5. vlasnici obrta, nositelji OPG-a, direktori i odgovorne osobe trgovačkih društva te vlasnici, odnosno druge odgovorne osobe koje se bave samostalnom poduzetničkom djelatnošću koji traže potporu za vlastito zapošljavanje,
6. zadruge " korisnice Mjere potpore radu zadruga hrvatskih branitelja koje su novčanu potporu kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja ostvarile u istoj godini u kojoj traže novčanu potporu kroz Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti,
7. korisnici mjera iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja kojima nisu istekle prethodno preuzete ugovorne obveze, odnosno koji nisu dokazali namjenski utrošak sredstava po prethodno odobrenim mjerama,
8. poslodavci koji ranije koristili potporu za zapošljavanje osoba iz ciljne skupine Programa, a u međuvremenu su promijenili oblik ili naziv djelatnosti, pri čemu je iz dokumentacije razvidno da se radi o istom poslodavcu istog predmeta poslovanja,
9. poslodavci kojima je od strane nadležne Porezne uprave evidentiran dug po osnovi javnih davanja, neovisno o iznosu duga,
10. poslovni subjekti (pravne ili fizičke osobe) koji su u razdoblju od protekle tri fiskalne godine (od 1. siječnja 2012. godine do dana podnošenja zahtjeva) ostvarili potpore u ukupnom iznosu većem od propisanih 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti), odnosno 100.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u sektoru cestovnog prometa, odnosno većem od 15.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) za primarnu poljoprivrednu proizvodnju.
XIII
Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva neće se razmatrati te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.XIV
Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze s korisnikom potpore.
XV
Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava.
Očekivano trajanje zaposlenosti osobe temeljem čijeg zapošljavanja je ostvarena potpora za proširenje postojeće djelatnosti je 24 mjeseca, a isto će se provjeravati uvidom u evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Po isteku navedenog roka namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava. Po utvrđivanju namjenskog utroška, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku potpore. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava, korisnik je sredstva dužan vratiti uz zakonske zatezne kamate.
XVI
Javni poziv ostaje otvoren do
10. lipnja 2014. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2014. godine.
XVII
Sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na web stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć hrvatskim braniteljima.
Klasa: 100-01/13-0001/290
Urbroj: 522-03/1-2-14-58
Zagreb, 12. svibnja 2014. godine