Javni poziv za Mjeru potpore radu zadruga



Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


objavljuje

JAVNI POZIV


za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja



I.


Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja nezaposlenih hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja, a u cilju zapošljavanja i resocijalizacije hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja, objavljuje se ovaj Javni poziv.

II.


Za potporu se mogu kandidirati zadruge hrvatskih branitelja koje su registrirale svoju djelatnost na području Republike Hrvatske do 27. rujna 2012. godine, imaju deset (10) članova, od toga najmanje šest (6) članova " hrvatskih branitelja, odnosno djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (osobe s višestrukim članstvom u više zadruga neće se uračunavati u broj zadrugara-hrvatskih branitelja potrebnih za ispunjenje uvjeta iz ove točke) te do sada još nisu koristile ovu potporu.

III.


Potpune zahtjeve koji ispunjavaju formalne uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa, koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene održivosti poslovnog plana i rezultata izvida na terenu.

Izvide će vršiti referalni centri za zadruge branitelja i to samo onih zadruga koje zadovolje formalne uvjete iz Javnog poziva.

Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti dostavu dodatne dokumentacije, uz navedenu u ovom javnom pozivu.

IV.


Novčana potpora iznosi 150.000,00 kuna, a zadruge koje su certificirane za ekološku proizvodnju mogu ostvariti 20% veći iznos potpore koji tada iznosi 180.000,00 kuna. Novčana potpora je jednokratna i nepovratna ukoliko se namjenski utroši u skladu s poslovnim planom. Zadruge hrvatskih branitelja koje sredstva ne utroše namjenski dužne su ih vratiti Ministarstvu uz zakonsku zateznu kamatu.
Podnositelj zahtjeva ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

V.


U Državnom proračunu za 2012. godinu osigurana su sredstva za odobravanje 4 zahtjeva zaprimljenih po ovom javnom pozivu. Ukoliko će veći broj zahtjeva ispunjavati uvjete za odobravanje, prednost će imati zadruge koje imaju više članova s utvrđenim statusom hrvatskog branitelja odnosno djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja i zadruge s područja od posebne državne skrbi, te zadruge certificirane za ekološku proizvodnju.

VI.


Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6. Tražitelj sredstava uz popunjen obrazac zahtjeva treba dostaviti sljedeću dokumentaciju:

OPĆA DOKUMENTACIJA - obvezna za sve zadruge



1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA, uključujući obvezno i izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva),
2. POPIS ČLANOVA ZADRUGE s naznačenim mjestom i datumom sastavljanja, ovjeren pečatom zadruge te potpisan od strane upravitelja,
3. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA

*ZA ČLANOVE ZADRUGE - HRVATSKE BRANITELJE*: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;

*ZA ČLANOVE ZADRUGE - DJECU SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA*: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),
4. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI - preslika rješenja Trgovačkog suda o upisu zadruge u sudski registar,
5. DOKAZ O USKLAĐIVANJU OPĆIH AKATA ZADRUGE SA ZAKONOM O ZADRUGAMA ([NN: 34/11]) - preslika rješenja Trgovačkog suda o upisu usklađenja općih akata sa Zakonom o zadrugama (obvezno za sve zadruge registrirane prije 31. ožujka 2011. godine),
6. ZAPISNIK S OSNIVAČKE SKUPŠTINE (preslika),
7. PRAVILA ZADRUGE (preslika),
8. POSLOVNI PLAN I PROGRAM ZADRUGE za 2012. i 2013. godinu - obvezno navesti: opći podaci o zadruzi i članovima zadruge (prethodna radna iskustva zadrugara, znanja i vještine koje posjeduju a od presudne su važnosti za rad zadruge), opis razloga udruživanja u zadrugu, kratak opis dosadašnjih aktivnosti, planirane aktivnosti u tekućoj godini, planirane aktivnosti za iduću godinu, potrebna ulaganja za ostvarenje poslovnog plana, osigurana sredstva i izvori financiranja (bez poticajnih sredstava za koje se podnosi zahtjev), plan utroška sredstava, podaci o posjedovanju potvrda kvalitete i certifikata, ostali podaci važni za donošenje odluke o mogućnosti korištenja potpore,
9. UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU UPRAVITELJA ZADRUGE (original, ne stariji od šest mjeseci),
10. SVJEDODŽBA NAJVIŠEG ZAVRŠENOG RAZREDA ŠKOLE ODNOSNO DIPLOME ZA UPRAVITELJA ZADRUGE (preslika),
11. DOKAZ O VLASNIŠTVU, NAJMU, ZAKUPU ILI KONCESIJI nad zemljištem ili poslovnim prostorom,
12. DOKAZ O STATUSU NEZAPOSLENE OSOBE (za sve članove zadruge):

- obvezno: izlist radnog staža iz evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (tzv. izlist iz evidencije broj 133), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje),

- dodatno: ukoliko je osoba bila prijavljena u evidenciji HZZ-a prije registracije djelatnosti - uvjerenje o nezaposlenosti Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (nije obvezno),
13. POTVRDA O UPISU U EVIDENCIJU HRVATSKOG SAVEZA ZADRUGA,
14. OBAVIJEST O RAZVRSTAVANJU POSLOVNOG SUBJEKTA PREMA NKD-U DRŽAVNOG ZAVODA ZA STATISTIKU (preslika),

FINANCIJSKA DOKUMENTACIJA " obvezna za sve zadruge


15. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O PLAĆENIM POREZIMA I DOPRINOSIMA (za sve zadruge)

[start=16]

16. PRESLIKA GODIŠNJEG FINANCIJSKOG IZVJEŠÄ†A ZA 2011. GODINU (predanog Registru godišnjih financijskih izvješća, ovjerena od strane Financijske agencije) koji mora obavezno sadržavati bilancu, račun dobiti i gubitka i dodatne podatke koji su sastavni dio GFI-a. Iznimno, zadruge osnovane u 2012. godini koje nisu započele s poslovanjem umjesto navedenog dokumenta trebaju dostaviti izjavu o neaktivnosti ovjerenu od strane Financijske agencije,

[start=17]

17. PRIJAVA POREZA NA DOBIT KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA ZA 2011. GODINU, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave,
18. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA,

DOKUMENTACIJA O EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI " za zadruge koje ju posjeduju



[start=19]

19. RJEŠENJE O UPISU U UPISNIK SUBJEKATA U EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE (preslika)

20. VAŽEĆA POTVRDNICA (CERTIFIKAT) izdana od strane ovlaštenog kontrolnog tijela.

VII.


Zadruge koje su Ministarstvu dostavile potpunu dokumentaciju po prethodnom javnom pozivu (u razdoblju od 7. svibnja do 5. lipnja 2012.) obvezne su, ukoliko žele kandidirati za poticaj po ovom javnom pozivu, Ministarstvu dostaviti popunjen obrazac zahtjeva i popis članova zadruge sa statusom hrvatskog branitelja ili djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (ovjeren pečatom zadruge i potpisom upravitelja) te potvrdu nadležne porezne uprave o plaćenim porezima i doprinosima, kao i poslovni plan i program zadruge za 2012. i 2013. godinu. U slučaju bilo kakvih promjena u odnosu na prethodni zahtjev (promjena upravitelja, naziva, sjedišta, djelatnosti zadruge, broja članova i sl.) podnositelji su navedeno dužni dokazati odgovarajućom dokumentacijom sukladno točki VI ovog Javnog poziva.

VIII.


Za zadruge koje su dostavile potpunu dokumentaciju po Javnom pozivu u razdoblju od 7. svibnja do 5. lipnja 2012. godine, a nisu postupile sukladno točki VII ovog Javnog poziva smatrat će se da su odustale od zahtjeva za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja u 2012. godini.

IX.


Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene uvjete, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva, te zadruge koje svoje poslovanje nisu uskladile s odredbama Zakona o zadrugama (NN 34/11) neće se razmatrati, te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X.


Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze sa zadrugom - korisnicom potpore.

XI.


Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava. Zadruga (korisnik) je dužna Ministarstvu podnositi pisana izvješća o načinu korištenja dodijeljenih sredstava s analizom stanja i prijedlozima za nastavak djelovanja svaka tri mjeseca kroz razdoblje od jedne godine po dodjeli sredstava.
Namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, odnosno Povjerenstvo za unutarnju kontrolu i nadzor namjenskog utroška sredstava iz Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja. Po pozitivnom mišljenju organizacijske jedinice nadležne za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, odnosno Povjerenstva sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti na način reguliran Ugovorom.

XII.


Javni poziv ostaje otvoren do 31. listopada 2012. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni najkasnije do kraja 2012. godine.

XIII.



Obrazac zahtjeva, kao i sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na internetskoj stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć stradalnicima iz Domovinskog rata.

KLASA: 102-02/12-0003/1

URBROJ: 522-03/1-2-12-80

U Zagrebu, 1. listopada 2012.




Priloženi dokumenti



- Prijavni obrazac

- Popis korisnika za Mjeru potpore radu zadruga