Javni poziv za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Republika Hrvatska
Ministarstvo branitelja


REPUBLIKA HRVATSKA MINISTARSTVO BRANITELJA



objavljuje



JAVNI POZIV



Za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja




I



Na temelju Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja, a u cilju zapošljavanja i resocijalizacije hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja, objavljuje se ovaj Javni poziv.


II



Za potporu se mogu kandidirati zadruge hrvatskih branitelja:

- koje su registrirale svoju djelatnost na području Republike Hrvatske do 15. veljače 2013. godine,

- koje imaju najmanje deset (10) članova ukupno,

- koje od najmanje deset članova imaju najmanje šest (6) članova s utvrđenim statusom hrvatskog
branitelja, odnosno djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja,

- koje su zahtjev podnijele isključivo u vrijeme trajanja Javnog poziva (u razdoblju od 18. veljače do 19. ožujka 2013. godine),

- koje su uz zahtjev priložile isključivo cjelokupnu propisanu dokumentaciju na način i u oblicima propisanim u točki VI Javnog poziva,

- koje do sada još nisu koristile potporu kroz Mjeru poticanja osnivanja zadruga hrvatskih branitelja, odnosno Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja,

- zadruge koje, sukladno potvrdi nadležne Porezne uprave, nemaju dugovanja po osnovi javnih davanja (svako postojanje duga po osnovi javnih davanja, neovisno o iznosu duga, isključuje mogućnost korištenja sredstava iz Državnog proračuna, pa tako i ove potpore),

- zadruge čiji članovi ujedno nisu i članovi neke druge zadruge, čime se isključuje višestruko članstvo u zadrugama,

- ukoliko je zadruga prethodno koristila Mjeru potpore za proširenje postojeće djelatnosti, namjenski utrošak realizirane novčane potpore mora biti u potpunosti opravdan odgovarajućim dokazima

- ukoliko je zadruga registrirana prije 31. ožujka 2011. godine mora biti usklađena s Zakonom o zadrugama (NN 34/11) te o tome posjedovati odgovarajući dokaz propisan u točki VI Javnog poziva.

Svih deset navedenih uvjeta smatraju se formalnim uvjetima Javnog poziva te moraju biti kumulativno ispunjeni.

Za zahtjeve zadruga koji ne ispunjavaju navedene uvjete smatrat će se da nisu ispunili formalne uvjete iz Javnog poziva te neće ući u daljnju obradu, odnosno bit će odbijeni iz navedenog razloga.

III



Svi zaprimljeni zahtjevi zadruga hrvatskih branitelja bit će obrađeni sukladno odredbama navedenim u Uputama za podnositelje zahtjeva o načinu podnošenja zahtjeva te postupku procjene zahtjeva i donošenja odluka o dodjeli poticajnih sredstava kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja, objavljenim na internetskoj stranici Ministarstva branitelja.
Potpune zahtjeve koji ispunjavaju formalne uvjete iz Javnog poziva razmatrat će Stručni tim za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa, koji će donijeti prijedlog za odobravanje ili odbijanje na temelju procjene kvalitete i održivosti poslovnog plana i rezultata izvida na terenu.
Izvide će obavljati referalni centri za zadruge hrvatskih branitelja i to samo onih zadruga koje zadovolje formalne uvjete iz Javnog poziva, a po traženju Stručnog tima za odlučivanje o mogućnosti korištenja mjera Programa stručnog osposobljavanja i zapošljavanja hrvatskih branitelja i djece smrtno stradalih, zatočenih ili nestalih hrvatskih branitelja (dalje: Stručni tim).
Stručni tim može, ukoliko procijeni potrebnim, zatražiti od podnositelja zahtjeva dostavu dodatne dokumentacije, uz navedenu u ovom javnom pozivu.
Prilikom odlučivanja o zaprimljenim zahtjevima posebno će se voditi računa o poštivanju i promicanju zadružnih vrednota te obvezi fiskalne odgovornosti.

IV



Novčana potpora iznosi 150.000,00 kuna, a zadruge koje su certificirane za ekološku proizvodnju mogu ostvariti 20% veći iznos potpore, koji tada iznosi 180.000,00 kuna. Novčana potpora je jednokratna i nepovratna ukoliko se namjenski utroši u skladu s poslovnim planom. Zadruge hrvatskih branitelja koje sredstva ne utroše namjenski dužne su ih vratiti Ministarstvu uz zakonsku zateznu kamatu.
Podnositelj zahtjeva ne smije biti korisnik bilo kojeg oblika državnih potpora male vrijednosti u iznosu većem od 200.000,00 eura (u kunskoj protuvrijednosti) u protekle tri godine.

V



U Državnom proračunu za 2013. godinu osigurana su sredstva za odobravanje 8-10 zahtjeva zaprimljenih po ovom javnom pozivu. Ukoliko će veći broj zahtjeva ispunjavati uvjete za odobravanje, prednost će imati zadruge koje imaju više članova s utvrđenim statusom hrvatskog branitelja odnosno djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, zadruge s većim brojem nezaposlenih hrvatskih branitelja i nezaposlene djece smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja, zadruge s područja od posebne državne skrbi i otoka, te zadruge
certificirane za ekološku proizvodnju.

VI



Zahtjevi se podnose Ministarstvu branitelja, Zagreb, Trg hrvatskih velikana 6, isključivo putem pošte ili osobno, u zatvorenoj omotnici s naznakom "Javni poziv za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja".
Zadruga koja podnosi zahtjev po Javnom pozivu treba dostaviti sljedeću dokumentaciju:

OPĆA DOKUMENTACIJA" obvezna za sve zadruge koje podnose zahtjev

1. POPUNJEN OBRAZAC ZAHTJEVA " svi podaci traženi u obrascu zahtjeva moraju u potpunosti biti ispunjeni, uključujući prilog 1: Popis članova zadruge i prilog 2: Osnovni podaci o članovima zadruge te izjavu o ostvarenim/neostvarenim državnim potporama male vrijednosti u protekle tri godine (koja je sastavni dio obrasca zahtjeva). Ukoliko svi traženi podaci ne budu bili navedeni, čak ako se radi i o samo jednom izostavljenom podatku, smatrat će se da zahtjev nije popunjen u cijelosti te time nije ispunio formalne uvjete i neće biti razmatran.

2. DOKAZ O STATUSU OSOBE IZ CILJNE SKUPINE PROGRAMA
ZA ČLANOVE ZADRUGE - HRVATSKE BRANITELJE: potvrda o statusu hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od nadležnog područnog odsjeka za poslove obrane ili Policijske uprave, prema mjestu prebivališta) ili preslika iskaznice hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata uz presliku osobne iskaznice;
ZA ČLANOVE ZADRUGE - DJECU SMRTNO STRADALOG, ZATOČENOG ILI NESTALOG HRVATSKOG BRANITELJA: potvrda Ureda državne uprave o statusu djeteta smrtno stradalog, zatočenog ili nestalog hrvatskog branitelja (original, ne stariji od 6 mjeseci, izdana od strane nadležnog Ureda državne uprave prema mjestu prebivališta),

3. DOKAZ O REGISTRIRANOJ DJELATNOSTI " pod navedenim dokazom podrazumijeva se preslika rješenja Trgovačkog suda o upisu zadruge u sudski registar, kao i preslike svih ostalih rješenja o upisu izmjena u sudski registar nakon upisa zadruge (npr. izmjena sjedišta zadruge, upravitelja,
naziva zadruge, predmeta poslovanja zadruge i svih ostalih elemenata sadržanih u rješenju Trgovačkog suda),

4. DOKAZ O USKLAĐIVANJU OPĆIH AKATA ZADRUGE SA ZAKONOM O ZADRUGAMA (NN 34/11) - preslika rješenja Trgovačkog suda o upisu usklađenja općih akata sa Zakonom o zadrugama (obvezno za sve zadruge registrirane prije 31. ožujka 2011. godine),

5. POSLOVNI PLAN I PROGRAM ZADRUGE za 2013. i 2014. godinu " kao minimum obvezno treba navesti: opće podatke o zadruzi i članovima zadruge (prethodna radna iskustva i realizirani poslovni planovi zadrugara, te znanja i vještine koje posjeduju zadrugari, a od presudne su važnosti za rad zadruge), opis razloga udruživanja u zadrugu, ciljeve poslovnog plana, kratak opis dosadašnjih aktivnosti, planirane aktivnosti u tekućoj godini, planirane aktivnosti za iduću godinu, potrebna ulaganja za ostvarenje poslovnog plana, osigurana sredstva i izvori financiranja (bez poticajnih sredstava za koje se podnosi zahtjev), podaci o planiranim ulaganjima u tekućoj godini, podaci o planiranim ulaganjima u idućoj godini, plan utroška sredstava poticaja, očekivane rezultate po ostvarenju poslovnog plana, podaci o posjedovanju potvrda kvalitete i certifikata, ostali podaci važni za donošenje odluke o mogućnosti korištenja potpore,

6. ŽIVOTOPIS UPRAVITELJA (obavezno mora sadržavati osobne podatke, podatke o obrazovanju, radnom iskustvu, dodatnim znanjima i vještinama te ostale informacije koje upravitelj smatra važnim za istaknuti o sebi),

7. UVJERENJE O NEKAŽNJAVANJU UPRAVITELJA ZADRUGE (original, ne stariji od šest mjeseci),

8. DOKAZ O VLASNIŠTVU, NAJMU, ZAKUPU ILI KONCESIJI nad zemljištem ili poslovnim prostorom (ovjerene preslike),

9. DOKAZ O STATUSU NEZAPOSLENE OSOBE (za sve članove zadruge):
- obvezno za svakog člana zadruge: izlist radnog staža iz evidencije Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje (tzv. izlist iz evidencije broj 133), original (ne stariji od 15 dana, izdan od strane nadležnog ureda Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje),
- dodatno: ukoliko je osoba prijavljena u evidenciji HZZ-a - uvjerenje o nezaposlenosti Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, original, ne stariji od 15 dana (nije obvezna dokumentacija),

10. POTVRDA O UPISU U EVIDENCIJU HRVATSKOG SAVEZA ZADRUGA (preslika),

11. OBAVIJEST O RAZVRSTAVANJU POSLOVNOG SUBJEKTA PREMA NKD-U
DRŽAVNOG ZAVODA ZA STATISTIKU (preslika),

12. POTVRDA NADLEŽNE POREZNE UPRAVE O NEPOSTOJANJU DUGA S OSNOVE JAVNIH DAVANJA (original, ne stariji od 15 dana; Potvrda treba biti izdana za zadrugu, a ne na osobe),
DOKUMENTACIJA O EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI " za sve zadruge koje ju posjeduju, a podnose zahtjev po Javnom pozivu

13. RJEŠENJE O UPISU U UPISNIK SUBJEKATA U EKOLOŠKOJ PROIZVODNJI MINISTARSTVA POLJOPRIVREDE (preslika),

14. VAŽEĆA POTVRDNICA (CERTIFIKAT) izdana od strane ovlaštenog kontrolnog tijela.

VII



Temeljem ispunjavanja formalnih uvjeta propisanih Javnim pozivom i procjene poslovnog plana, Stručni tim će sastaviti privremenu rang-listu s pripadajućim brojem bodova koja će biti objavljena na internetskoj stranici Ministarstva branitelja, te zatražiti dostavu dodatne dokumentacije isključivo od onih zadruga koje su ocijenjene najvišim ocjenama, a za onoliki broj zadruga za koliko je osigurano sredstava u Državnom proračunu za pojedinu proračunsku godinu sukladno točki V Javnog

poziva (postupak procjene i sastavljanja privremene rang-liste s pripadajućim brojem bodova opisani su u Uputama za podnositelje zahtjeva o načinu podnošenja zahtjeva te postupku procjene zahtjeva i donošenja odluka o dodjeli poticajnih sredstava kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja, dostupnim na internetskoj stranici Ministarstva branitelja.

VIII



Zadruge koje su na privremenoj rang-listi ostvarile najveći broj bodova dužne su na izričito traženje Stručnog tima dostaviti slijedeću dodatnu dokumentaciju:

1. ZAPISNIK S OSNIVAČKE SKUPŠTINE (preslika),

2. PRAVILA ZADRUGE (preslika),

3. SVJEDODŽBA NAJVIŠEG ZAVRŠENOG RAZREDA ŠKOLE ODNOSNO DIPLOME ZA UPRAVITELJA ZADRUGE (preslika),

4. PRIJAVA POREZA NA DOBIT KOJA OBVEZNO MORA SADRŽAVATI BILANCU I RAČUN DOBITI I GUBITKA ZA 2012. GODINU, preslika, ovjerena od strane Porezne uprave. Navedeno podrazumijeva: presliku obrasca prijave " ovjerenu od strane Porezne uprave, zatim Bilancu " ovjerenu od strane Porezne uprave i Račun dobiti i gubitka " ovjeren od strane Porezne uprave. Iznimno, zadruge osnovane u 2012. godini koje nisu započele s poslovanjem (koje nisu imale prihoda i rashoda) umjesto navedenog dokumenta trebaju dostaviti presliku odgovarajuće izjave iz koje je vidljivo da je ista predana Poreznoj upravi (mora sadržavati prijemni štambilj ili pečat Porezne uprave), dok zadruge koje su osnovane u 2013. godini to nisu obvezne dostaviti.

5. PRESLIKA BANKOVNE KARTICE S BROJEM ŽIRO-RAČUNA.

IX



Nepotpuni, nepravodobni i zahtjevi koji ne ispunjavaju navedene formalne uvjete iz točke II Javnog poziva, kao i zahtjevi koji nisu u skladu s obrascem zahtjeva, neće se razmatrati, te ne postoji mogućnost naknadne nadopune dokumentacije.

X



Ministarstvo branitelja posebnim će ugovorom regulirati prava i obveze sa zadrugom - korisnicom potpore.

XI



Ministarstvo branitelja zadržava pravo kontrole namjenskog utroška sredstava. Zadruga (korisnik) je dužna Ministarstvu podnositi pisana izvješća o načinu korištenja dodijeljenih sredstava s analizom stanja i prijedlozima za nastavak djelovanja kroz razdoblje od jedne godine po dodjeli sredstava. Namjenski utrošak sredstava utvrđuje organizacijska jedinica nadležna za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava. Po pozitivnom mišljenju organizacijske jedinice nadležne za analizu i kontrolu namjenskog utroška sredstava, sredstvo osiguranja (zadužnica) vraća se korisniku poticaja. U slučaju nenamjenskog utroška sredstava korisnik je ista dužan vratiti na način reguliran Ugovorom.

XII



Javni poziv ostaje otvoren do zaključno 19. ožujka 2013. godine, a svi zahtjevi bit će riješeni
najkasnije do kraja 2013. godine.

XIII



Obrazac zahtjeva i Upute za podnositelje zahtjeva o načinu podnošenja zahtjeva te postupku procjene zahtjeva i donošenja odluka o dodjeli poticajnih sredstava kroz Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja sastavni su dio ovog javnog poziva.

XIV



Obrazac zahtjeva, Upute za podnositelje zahtjeva i sve dodatne informacije mogu se dobiti u Ministarstvu branitelja, na internetskoj stranici www.branitelji.hr, te u Područnim jedinicama Ministarstva i županijskim Centrima za psihosocijalnu pomoć stradalnicima iz Domovinskog rata.

- Javni poziv za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja

- Uputa za podnositelje zahtjeva za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja

- Zahtjev za Mjeru potpore radu zadruga hrvatskih branitelja

- Obrazac za procjenu formalnih i posebnih uvjeta iz Javnog poziva

- Obrazac za procjenu kvalitete poslovnog plana

- Obrazac za procjenu dodatne dokumentacije i konačnu ocjenu zahtjeva

- Obrazac izvješća o obilasku od strane Referalnog centra

- Vodič za namjenski utrošak sredstava potpore

- Objava rezultata za Javni poziv Mjera potpore radu zadruga